söndag 27 oktober 2013

Blommor till er!


Den sista tiden har jag inte varit så aktiv på bloggen. Ändå har ni kikat in och lämnat rara kommentarer. Tack snälla! 


Varje år blir jag glatt överraskad av julrosorna som blommar nu. Jag fattar inte hur det går till!
De står i ett vackert krus som jag köpte här



Både idag igår och idag har jag varit ute från morgon till kväll. Det finns hur mycket som helst att göra där ute. Hundgården som stått oanvänd i många år är nu riven. Fyra delar med dörr blev en perfekt fågelgård!
Nu kan det regna eller snöa och fröna håller sig torra. Ekorrar, hackspettar och skator får mat på ett annat ställe. Och Leodin kan inte äta rester från talgbollarna, ha!

Kramar till er!
Cia

16 kommentarer:

Felix sa...

Så vackert julrosorna blommar! Jag kanske måste se hur det har gått för min julros som jag planterade ut i våras. Lever gör den i alla fall...

Så fiffigt med en "fågelgård".

Hösthälsningar
Elisabet

Huset bakom lindarna sa...

Julros, har aldrig ägt någon, så gammal som jag är, men än kanske det inte är för sent! Vackra är dom! Kram/Finas mammis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Aha, var det hos dig kruset hamnade, hade allt ögonen på det. Jättevackert med julrosor i. Och så fiffigt och bygga in fågelmaten, perfekt.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Hej Rara!
Så fint kruset var med Julrosor i, underbart vackert, tusen tack för reklamen,
Och så smart att bygga in fågelmaten, kanske man skulle göra tack för tipset!
Hoppas hlögen vart fin!
Önskar dej en fin Kväll
Kramar Kathrine

Vit Hortensia sa...

Åh, julrosor!
Jag måste köpa några plantor och gräva ner vid vårt hus. Vi hade så fina julrosor i rabatten vid vårt förra hus. Jag saknar dem! Så tack för att jag fick njuta lite av dina :)
Ha en fin söndag kväll och kram till dig!
Birgitta

Annas röda stol sa...

Så vackert med julrosor!! Men va bra för fåglarna som slipper slås med de stora skatorna, tänk vad man kan hitta på nya användningsområden till det mesta :) Ha en bra start på nya veckan. Kram Anna

Tinas bo sa...

Vackert med julrosor!!

Kan tänka mig att det är mycket att göra nu...
Fiffigt med fågelgården! :)

Kraam Tina

STENLYCKA sa...

Underbart läckert krus, julrosor är som gjorda för detta.
Kram Raina

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja det var Julerose ja ... tenkte at det lignet , men trodde ikke de var ennå. Du så kjekt med fuglegården da !!! Sånn skulle vi hatt også som har tre katter . Veldig lurt det der ! God kveld og klem til deg !

Vardag och flärd sa...

Så fint matställe för fåglarna, tack för det tipset!
Julrosor som blommar nu! Mina blommar i mars!
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är så vackert med julrosor! Vilken smart idé att göra ett fågelbord med galler runt. Här skulle det vara toppen så att man håller bort "huliganerna" som jag kallar skatorna och nötskrikorna. De stora fåglarna tar ju med sig stora bitar av maten som jag lägger ut till småfåglarna.
Ha en fin vecka!
Kram,
Regina

Katta sa...

Julrosor är underbara, de kan ju tom kika upp ur snön med bommorna. Önskar dej en trevlig vecka, kram Katta

Solstrimmor sa...

Ett krus med julrosor det är väl ren lycka, eller hur? Saknar mina...
Toppenbra idé med fågelburen, där får småfåglarna äta ifred för alla rovdjur:) Du kan du!

Ha en fin ny vecka nu!
Kramar från Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, har glömt titta efter mina julrosor. Vilken vacker bukett du plockat. Smart med fågelmatningen och våra tidigare hundar åt talg om dom kom åt. Nuvarande inte. Så olika det kan vara!
Agneta kram

Anonym sa...

Vilken idé med fågelgård, toppen!
Människor som värnar om djuren gillar vi:)
Skorpan

Therese på Granne med Pellgårn sa...

Ja,att jag inte tänkte på detta. Själv vill jag gärna mata fåglarna,då vi os oss har kalla och snörika vintrar, men har man katter som tycker att fågelbordet är värsta restaurangen är det ju inte så kul. På detta sätt kan ju fåglarna äta utan att bli uppätna. Finemang!