onsdag 31 augusti 2016

Jag vet var skåpet ska stå!


Skulle köpa en regnjacka men kom hem med ett skåp!
En del av inredningen i butiken, så kan det bli.....


Tycker det passar så bra i matrummet med den svarta kaminen i det motsatta hörnet. 
Jodå, katten har varit på bordet!


Och fönster som speglar andra delar av rummet, precis det gillar jag! Mitt dille på fönster tycks aldrig ta slut.




Hedemora och Säter är två trevliga städer, dit åker jag gärna. Trångt och gemytligt med sparade gamla hus. Gatubilden ser öde ut men jag väntade tills alla gick ur bilden.


Byggnadsvårdsbutiken och Walmans cafe i Hedemora är alltid värt ett besök. 
Tidigare har jag bara sett vita och gröna ormbunkssoffor, engelskt rött är också fint!

Snart är september här, önskar er en fin start på höstmånaden.

15 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhhh vilket fint skåp, och jättefina saker har du i det också, såå fint, och vilka mysiga ställen du tipsar om !! Ha det gott, Kraaam Anette

Rost och rädisor sa...

Svarta vitrinen ett toppenfynd och som gjort för ditt matrum, Hoppas det inte regnat på dig, nu när du är utan jacka:-)

Röda ormbunkssoffan med murgrönan framför gör mig alldeles matt av habegär.

Ha det så gott
/Anette

Solstrimmor sa...

Mycket bättre än en regnjacka. Grattis, vilket fynd! Och fönster kan man aldrig få för många av, fina både med och utan glas.

Till söta Säter har jag varit alldeles nyligen, men Hedemora... har jag nånsin varit där? Tänk så många nära ställen man har outforskat!

Septemberkramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Vilket otroligt läckert skåp! Jag förstår att du föll, regnkappan i all ära! Vilken tur att du fick köpa det.
Ja, så många fina platser det finns att besöka. Finns där gamla fina hus kvar är det verkligen ett plus.
Önskar dej en skön start på september!
Kram
Lisa

Brunt sukker sa...

å så tøfft
måtte le litt også
sånn er det ,
håper du fikk regnjakke også
søte deg
kram Eli:)

Hajan sa...

Det tyckte jag var ett bra val, skåpet alltså, mycket vackert.

Meta sa...

Ohh så sött skåpet är( jag som älskar skåp) Känner igen det där lite med att det är inte alltid det man tänkt köpa man kommer hem med hihi.
När det blir så där bra går det ju an. Säter och Hedemora gillar jag har släktingar där så det blir ett stopp ibland.
Ha det gott och njut den kommande hösten som jag hoppas blir lååång
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Så himla snyggt skåp! Ja och sen alla fina saker inuti det också :)
Snygg soffa i rött, riktigt fin faktiskt...
Ha en fin kväll!
Kram från Titti

Vardag och flärd sa...

Klart att du skulle köpa skåpet, det är ju underbart! Regnjacka kan du köpa en annan gång... eller så får du stanna inne.
Den röda färgen på soffan är så fin, jag gillar inte grönt - bara på växter.
Nu börjar min bästa tid, jag älskar hösten och hoppas den blir riktigt lång.
Ha det fint, vännen, och kom ihåg att du lovade dig själv att inte jobba så mycket!
Kramar Eva

Vit Hortensia sa...

Härligt att ge sig iväg för att köpa en regnjacka och komma hem med ett skåp.....det kallar jag att handla med känsla :).....och så kul att få plocka in fina saker i det där fina skåpet!
Önskar jag hade närmare till byggnadsvårdsbutiken i Hedemora. Det var en upplevelse att kika runt där när vi var in en snabbis i maj.
Fina septemberdagar önskar jag dig Cia!
Kram
Birgitta

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Skåpet är underbart, det skulle jag också ha prioriterat :)
Hoppas du har en mysig kväll och får en trevlig helg!
Stor kram
Jessica

Erikslundsliv sa...

Underbart skåp som passar perfekt där med kaminen! Vilket fynd, bra mycket roligare än en regnjacka!
Jag gör som du när jag ska fota något ställe där det är folk i vägen, jag väntar ut dem...
Den affären och även caféet är ju så mysigt, det är en favorit för mig också. Både Säter och Hedemora besöker jag gärna jag med, gemytligt och trivsamt är det där!
Ha det gott!
Kram, Ann

Cat sa...

Vilket otroligt vackert skåp :-) Smälter in fint i ditt rum.
Håller tummarna för att du slipper regn.
Ha de gott. Kram, Catarina

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja det var et varp , så flott skapet er ! God helg til deg ! Klem

Designe sa...

Såå snyggt och vilket vackert rum med vacker kamin! :)