lördag 21 januari 2017

Prövar mig fram



Har satt upp fönster på skänken för att få en känsla hur det blir. Fönstret ska upp en bit men det känns rätt!


Från köket blir det ett genomgående fönster, lilla nyfikenfönstret ska bort, det här blir dubbelt så stort! Fniss.

Men något jag inte skrattar över är att jag tappat bort en krycka! Puts väck borta, och jag som enligt sjukgymnasten inte får gå med bara en. Känner mig avslöjad! Och den lånade rullatorn har jag lämnat tillbaka men jag har (två!) gångstavar, än så länge!

Trevlig helg!


11 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så fint det blir! Jag tycker mycket om fönster mellan rummen och har ju ett mellan kök och vardagsrum i lägenheten där jag bor! Lycka till med fönstret och med kryckan!
Kram
Lisa

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Det kommer bli toppen. Jag önskar att jag hade någonstans där jag kunde sätta upp ett fönster mellan rummen. Lite avis blir jag allt ;)
Jag hoppas att du har hittat kryckan och att du "håller igen" så gott du nu kan. Det är jobbigt att inte få/kunna.
Ta hand om dig :)


Vardag och flärd sa...

Tappat bort en krycka? Hur i hela världen? Var rädd om dig så det inte blir bakslag!
Det kommer att bli så snyggt med fönstren! Jag har flera ställen i huset där jag skulle vilja ha nyfikenfönster men maken sätter hälarna i backen innan jag ens pratat färdigt.
Ha en fortsatt fin helg, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Ajajaja ta det lugnt. Bäst att lyda så det inte blir tok av det hela. nu när det går framåt. Fönstren ser så mysiga ut. Gillar verkligen gamla fönster vi har fått tre stora till vår koloni som sitter ut mot tomten det gillar jag.
Ha det gott och njut lite åxå.
Kram Meta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hahha jasså så den ene krykken er borte , ja da er den ikke mye i bruk hehe. Men hvor lenge skal du gå med de krykkene da ? Så vinduet blir skiftet ut med et dobbelt så stort ja , med et fint vindu det også. God søndag og restkveld ! heter det så ? hihi . Klem

Vit Hortensia sa...

Så spännande med "projekt kök" med nyfikenfönster och allt. Är övertygad om att det kommer att bli jättebra!
Hoppas kryckan hittas igen, verkar lite vanskligt med gåstavar inomhus.
Var rädd om dig!
Kram
Birgitta

Erikslundsliv sa...

Ajabaja! Inte fuska med kryckorna, hoppas att du hittar den snart! Viktigt för återhämtningen att använda kryckorna ordentligt vet jag efter att min pappa gjorde sin höftoperation.
Fint fönster, det blir nog jättebra med ett större fönster där!
Ha en fin söndag nu och var rädd om dig!
Kramar, Ann

Solstrimmor sa...

Kommer att bli toppenfint. Men hoppas du får hjälp! Och att en krycka är puts väck var det konstigaste jag hört, hihi... men det är klart, du har ju många rum!

Sköt om dig.
Kramar från Eva-Mari

HWIT BLOGG sa...

Aj då! Hur kan en krycka försvinna?? Hi hi, måste vara husspöket...hoppas den dyker upp!
Blir fint där med dina fönster!
Kram från Titti

House and Garden by Bia sa...

Så läckra fönster !...det kommer nog att bli toppen !!
Hoppas kryckan kommer åter ;)
Ha det !
Kram

Hajan sa...

Tänk så mysigt när man har ett eget hus, och kan ordna fönster
lite här och var.
När man är handikappad är det svårt att dölja sina moisstag.
Jag är lika dant skapt, när jag plötsligt märker att jag vandrar utan hjälpmedel, då är det farligt, för jag bliver så nervös och vinglig.
Tänker jösses hur kom jag hit. Var rädd om dig, och tänk Dig för.
kram Hajan