söndag 15 oktober 2017

Hallå!


Det var juni när jag senast var in i Gamla Affären, och då med en sommarhälsning...! Nu är vi inne i oktober och jag kommer med en hälsning i hösten. Jag jobbar på tok för mycket och renoveringen av köket har avstannat. Tyvärr hänger det på mig! Vitrinskåpet är så gott som färdigt, skönt att kunna plocka upp ur kartonger och saker hamnar på plats.


Men det har hänt en del i köket i alla fall! Nedre skåpen är målade och jag är glad att de gamla marmorskivorna gick att återanvända, de fanns kvar i huset sedan det var lanthandel. 


Luckorna till överskåpen i köket är gamla fönster, de ska skrapas, glasas och målas. Det funkar utan glas också..! 



I sommar har min dotter och hennes man varit hemma. Så härligt det var att få ha dem i huset!
Och jag fick hjälp med så mycket, här är mågen högt i en lönn och sågar grenar.


Vi åkte bla upp till Härjedalen, på vägen upp att stannade vi till i vackra Fågelsjö där snickaren köpt en gård. 
Gömd bland en massa träd fann jag ett ödehus, omöjligt att våga sig in men ändå spännande!


Vi fick låna en väns stuga som ligger vackert och högt i Duvberg med en fantastisk utsikt! Tror jag visat bilder därifrån tidigare.
Och så passade jag på att sälja fäbodvallen, två stugor som liknar den här men något mindre. Grånat timmer, små fönster och dessa charmiga och höga skorstenar i natursten. 




Lycka var det också med hästar i hagarna under sensommaren. En av två vackra islänningar.


Och så har vi miljonkillen! En tjusig travare som har fått ett riktigt bra liv efter tävlandet. 

Och numera finns jag även på Instagram!

Jag trodde alla följare på bloggen hade tröttnat men ser att ni finns kvar, vilken lycka! Nu kan jag uppdatera bloggen med bilder från mobilen, det underlättar när den vanliga vägen inte fungerar. 
En stor och varm kram till er alla!
/Cia



10 kommentarer:

Hajan sa...

Det är ju så vi är, vi bara jobbar och jobbar. men så fint ditt skåp är, Så duktiga ni varit eller du varit.
Det är så skönt för mig, inga åliggande kvar
jag har gjort mitt och är klar.
Skall bara njuta nu och tänka på mig själv. Det låter inte så¨roligt
men jag tror det är nyttigt också.
Välkommen tillbaka Du lilla Arbetsmyra.

kram från snigeln Harriet

Vit Hortensia sa...

Såååå roligt att läsa ett inlägg från dig igen....det har jag saknat :-)....men bloggandet är ju inte livsviktigt, det ska man göra när man har tid, ork och lust!
Så roligt att du fått ha din dotter hemma och härligt att det går framåt i ditt kök. Det blir ju alltid extra mycket jobb när man inte tar den enkla vägen och bara köper färdiga moduler, men det blir ju så mycket charmigare och personligare!
Instagram har jag funderat på, men ännu har jag inte gett mig in i den världen. Tror att det är det som tar över efter bloggandet. Allt har sin tid.
Hjärtlig kram till dig!
Birgitta

Katta sa...

Så vackert den stuga ligger och så mysigt med hästar, älskar hästar. Kul att ha funnit dig på Insta med. Kram Katta

Vardag och flärd sa...

Jag följer dig på Instagram så jag har koll på dig! Men jag tycker fortfarande att bloggandet är trevligare och mer personligt.
Så härligt för dig att ha dottern och mågen på besök i sommar och ni fick lite upplevelser och du fick hjälp med tunga jobb, bra!
Ha det riktigt gott vännen och jobba inte FÖR mycket!
Kramar Eva

lisashus sa...

Hej här också! Så kul att hitta dej på Instagram!

Fint inlägg här och så roligt att få se bilder från ditt kök! Ja, sånt kan verkligen ta tid, särskilt om man gör mycket själv, eller får hjälp som måste anpassas till en själv. Skåpen ser helt underbara ut, och tänk, att kunna återanvända gamla marmorskivor! Åh, så fint!
Dina vitrinskåp är också så läckra och så mycket vackert porslin du har, som du nu kan visa. Det är ju synd och skam att sådant ska stå i kartonger, gömda för omvärlden!

Tänk, att du har haft en fäbodvall! Otroligt vacker miljö! Vilka vackra hästar också! Så ståtliga djur!

Det måste ha varit fantastiskt att få besök av din dotter, jag minns ju att hon bor långt härifrån, och att få lite hjälp dessutom.

Önskar dej en fin vecka och att du inte jobbar för mycket!

Kram
Lisa

Solstrimmor sa...

Saknar dig här! Är inte alls förtjust i instagram. Bloggen är så mycket personligare, tycker jag.
Så fint du får det! Den som väntar på nåt gott... Bättre än att hasta.

Ha det gott.
Höstkramar från Eva-Mari

Meta sa...

Vad trevligt att hör från dig även här trodde nästan du gett upp bloggen. Jag gillar båda medierna insta är lite enklare kräver inte så mycket tid.
Däremot så ger den inte så stor information och skrivandet är kortare. Så härligt ditt kök är hade hoppats kunna hitta några gamla bänkar till mitt men det är svårt när måtten är knasiga.
Ha det gott och njut höstens vackra färger.
Kram Meta

Erikslundsliv sa...

Hej igen! Härligt fint i ditt kök som jag ju sett på Instagram också. Jag är lite periodare med just Instagram och nu har det blivit lite glest mellan mina inlägg där. Så kul med fina hästar i hagen, det är så mysigt med djur nära där man bor.
Hoppas att allt är bra meddig och att du inte bara får jobba utan göra trevliga saker också ibland!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hallå ja :) Kjøkkenet blir flott og du så heldig med at det var marmor skiver der da , råflott ! Fin ny uke til deg ! Klem

Lokasi UMJ sa...

Good!