tisdag 18 oktober 2016

Konkurs?


Ja man kan tro det! 
Hade jag drivit en lanthandel lika dåligt som bloggen, ja då hade det varit så.

Men jag har i alla fall plockat fläderbär och gjort både sylt och marmelad. Det var riktigt gott till lite starkare ostar. 
Och en uppskattad present bland vänner!


Jag har inga ursäkter, lusten och orken har bara inte funnits för bloggvärlden. Sedan en längre tid har jag haft ständig smärta och värk i en höft. Men nu har jag äntligen fått tid för en operation. Som jag väntat!

Kram på er som fortfarande hittar hit!
/Cia

23 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Oj så glad jag blev över att se ett nytt inlägg från dig :).....och fläderbären dignar även hos oss liksom äppelträden som är fulla med frukt! Hinner och orkar inte ta hand om allt i år. Prioriterar nu att få huset att se ut som ett hem igen efter den renoveringsperiod som varit.
Hoppas så att du snart är smärtfri och kan röra dig obehindrat! Att leva med ständig smärta kan jag inte ens föreställa mig hur det är!
Varma kramar till dig Cia.
Birgitta

Hajan sa...

Så roligt att hitta dig igen, det var ett tag sen sist.
Jag har ju varken plockat bär eller frukt.
Kokar inte sylt och sådant, det är ju bara jag i familjen.
Men tycker om lite att fixa ändå, ha det bra och välkommen tillbaka'

Vardag och flärd sa...

Hjälp, jag har glömt att plocka min fläderbär! Nu har nog fåglarna tagit dem, jag skulle göra det lätt för mig och bara frysa in och lägga på gröten och blanda i smoothies. Får se till helgen om jag kan hitta några bär.
Så roligt att se ett inlägg från dig, jag har saknat dig! Men man ska ha tid, lust och ork och man gör som man vill! Jag är inte heller särskilt flitig men jag tycker det är roligt.
Ha en fin höst, vännen!
Kramar Eva

Vardag och flärd sa...

PS. Glömde säga att det är tråkigt med din höft men jag hoppas du blir bättre genom operationen, du är ju en rörlig person som vill vara igång!
Kramar ♥

Meta sa...

Ja det där med värk kan ta knäcken på en, jag vet.Men så härligt med fläderbärssylt det var ett tag sedan borde kanske ha tänkt på det och gjort lite. Jaja man kan inte hinna allt.Ska ta reda på min kvitten nu i veckan det ska bli spännande
Ha nu en fin vecka och lycka till med operationen.
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Att ha ständig värk är inget man vet något om förrän man drabbas själv. Då försvinner både lust och motivation till allt, även det man i vanliga fall tycker om att göra. Men du har i alla fall gjort sylt, bra! Har hört att tre fläderbär om dagen (även i fruset skick) ger en alla vitaminer man behöver. Tyvärr hjälper inte heller de mot smärta... Så bra att du nu fått operationstid!
Har saknat dig.

Ha det så bra det går och hoppas operationen inte ligger alltför långt i framtiden.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Jo då ibland kikar jag in och kollar om du gjort något nytt inlägg !
Och det hade du nu ;))
Så bra att du ska bli opererad...jag har artros i slutet av ryggen och har mer eller mindre värk jämt...men det funkar bra ändå, vissa dagar är det riktigt bra...men inte är det kul med att ha värk !!
Ha det gott !
Kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja dette har jeg ventet på ! Ellers må jeg si at jeg synes ikke det er så gøy lenger å blogge for det er liksom ingstagram alle er på nå for tiden , men men . Jeg kan jo ha det som en minnebok når jeg begynner å glemme:) Koselige bilder du har og det er jo toppen da å lage så deilig saft ! God som varm toddy tenker jeg . Det er godt du får operasjon da ! Ja du vet , nå begynner vi i den alderen hvor man kan skifte ut slitte deler og få nytt og fint :) Ønsker deg en fin uke ! Klem

Erikslundsliv sa...

Så härligt att se att du är tillbaka! Du är saknad!
Så jobbigt med din onda höft, hoppas att du snart blir bra igen. Min pappa gjorde sin höftoperation för några år sedan och det gick så bra. Det kommer att gå fint för dig också och sen är smärtan borta ska du se.
Härligt med fläderbären, så gott!
Ha det gott!
Kram, Ann

lisashus sa...

Vilka läckra bilder på fläderbären och de verkar vara rikliga i år. Har själv plockat och fryst in och äter dem tinade varje dag i youghurten!
Låter gott med marmeladen!
Min blogg är nog också konkursmässig, så sällan som jag kan gå in, men det beror mera på min dator som krånglar och trilskas!
Hoppas att du blir bra i din höft efter operationen! Lycka till med den!
Kramar
Lisa

LantlivsAnette sa...

Halloj där !! Jag vet hur det är, jag känner likadant just nu, bloggen är lite vilande, jag gör något inlägg då och då, men jaa så känns det just nu, man har inte ork och lust till allt..
Hoppas det blir bra i din höft nu, Kraaaam Anette

Maggi sa...

Skoj att höra av dig :D. Det är lite segt i mången blogg till och ifrån, men det är med bloggar som det är med livet. Hoppas du får ordning på din höft och så blir det säkert, har flera i släkten med nya reservdelar och precis alla är mer än nöjda. Kram, Maggi

HWIT BLOGG sa...

Jamen så är det bara...jag kikar ofta in för att se om du skrivit något nytt! Allt har sin tid, sin ork, sin lust...önskar dig en skön helg och njut av hösten nu.
Kram kram, Titti

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara bilder.
Jisses som du har plockat.
Skönt att få till din operation.
Hoppas allt är bra med dig.
Varm kram till dig
Jessica

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei. Går det bra med deg ? Klem <3

Vit Hortensia sa...

Tänker på dig Cia och hoppas att du har det bra!
Önskar dig en mysig fredag och en skön 4:e advent.
Varma kramar till dig!
Birgitta

kersogras sa...

Hej! Längesen jag hörde av mig men som du nog vet så har det hänt en del hos mig också. Titta på min tidslinje och blogg så får du veta en del! Jag bor i Forserum hos min dotter tills vidare. Hoppas din operation gott bra. Kram!

Vit Hortensia sa...

Tittar in här med en hälsning om en stämningsfull härligt fin jul till dig!
KRAM
Birgitta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jeg vil bare ønske deg er riktig god jul ,og håper at det står bra til med deg. Klem

Bitte sa...

Kikar in för att önska dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt År! Hoppas du har opererat dig nu och att allt gått bra, det är oerhört påfrestande för orken och energin att gå runt med ständig värk.

Varma nyårskramar
Bitte

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Godt nytt år vennen. Klem

Giancarlo sa...

365 giorni di felicità...buon 2017

kopi.J sa...

Hello! I think these information Will be helpful for you.

artematica.tv
stateronline.com
Thank you!