fredag 24 februari 2012

Vacker rengöring.

Bild från Blocket

Nu har jag hittat Handfatet! Det är stort, 65 cm brett och så vackert med sina blommor. Säljaren hade ett hörnhandfat också, tyvärr var det skadat men jag skulle få det och ta varmvattenkranen därifrån. Jag har tänkt sätta igång med badrummet först nästa år, men nu skulle jag vilja börja i morgon. Badkaret  finns redan och snart det otroligt fina handfatet! För länge sedan fick jag konsoller i gjutjärn av min granne, det visade sig att konsollerna hör till gamla handfat. Visst skulle jag vilja använda dem, men helhetsintrycket skulle förstöras med synligt avloppsrör i plast. Kanske en porslinspelare skulle passa bra? Eller bygga in handfatet i en möbel?
Det är en bit att åka men min goa granne ska följa med mig, och hunden ska med förstås. När jag kommer hem ska jag göra rent det, varsamt.
Önskar er en fin helg!
/Cia

29 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Vilket underbart vackert handfat!!!
Önskar dig en trevlig helg!

Kram Mimmi

Hulda sa...

så heldig du var! Den vasken ser herlig ut!

n o r d i n g å r d e n sa...

Åhh, det var det vackraste handfat jag sett, så otroligt fint!!!

Vacker stol där med i snön och gulliga vovven och sparken, ja, jag har också legat i ide sedan dec=) Trevlig helg!!!! Mari.

Fågel Blå sa...

Wow villket handfat!!!
Vilken tur du hade som fann denna skönhet!
Ha en fin Resa!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj! Säger som Mari, det var det vackraste handfat jag sett. En riktig raritet du hittat, och ett hörnfat också!! Lyckost är ditt mellannamn.
Ha en toppenhelg
Kramar
AnnaMaria

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men oj, vilket fint! Något liknande har jag aldrig sett!!

Ha en riktigt bra helg i vårsolen! Kram!

lisashus sa...

Åh, vilket vackert gammalt handfat och så välbevarat!
Att bygga in det i en gammal möbel skulle nog passa, om du har plats vill säja!

Lisa

Här är gudagott att vara ! sa...

Men himlars vilket handfat...har aldrig sett dess like !
- Du är minnsan en riktig skattletare, som kan det här med att hitta skatten också.
- Detta handfat kommer knappast från något arbetarhem ...Det kanske är Silvia som slängt ut det ;) !
Varma kramar till dej, och ha en fin helg !
Anneli ♥

Norregård sa...

Looovely, vilken lycka:))

Vill ha!!
Kram Malin

Sussi sa...

Fantastiskt fint! Lycka till med rengöringen!
Kram
Sussi

Yvonne sa...

Men Herregud va fint det var!!!!!!
Det jag pratade om var inte ens i närheten. Det ska vara du till och hitta något så vackert.
Hälsningar Yvonne

Maggi sa...

Oj, det var en riktig skönhet. Hade i mitt första hus (apropå mitt senaste inlägg :)) en liknande fast med rosa blommor. Det gör handtvätt till en vardagslyx. Underbart!!!

Vitspets sa...

Underbart handfat ...
Kram Karina

Stina sa...

Åh, det där var ett riktigt fint handfat. :-) Kram Stina

Vintage Interior Blogs sa...

Wow!!! For en vask!!

Har lagt deg til i VI-bloggen, beklager vi har hatt problemer med mailen :(

Hanne:)

Tinas bo sa...

Vilket underbart vackert handfat!!
Har aldrig sett nåt liknande!
Såååå vackert!!

Ha en härlig helg
Kramis Tina

Vintage House sa...

har nog aldrig sett ett sådant vackert handfat......
så kul.....
önskar dig en skön och mysig helg...
kram
sandra

kullervilla sa...

helt ljuvligt handfat blir allt lite avis :=)
kramiz//kullervilla

Puumuli sa...

Jösses, ett sådant handfat har jag aldrig sett! Du måste vara överlycklig nu när du har hittat det!!!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Millygarden sa...

Åh så vackert..det finaste tvättfat jag sett.

Trevlig Helg!
kram Marina

Anonym sa...

Vilket handfat, har aldrig sett något liknande!!!
Så vackert.
Ha en riktigt skön lördag
AC

Skogslyckan sa...

Det var det absolut finaste handfat jag någonsin sett! Och är det någon som skall ha det så är det du. Passar liksom in i ditt vackra hem så fyllt av gamla underbara ting! Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Himmel och pannkaka, det var nog det vackraste handfat jag lagt ögonen på! Underbart fint - ett rent nöje att tvätta sig där... ;)

Kram från Australien♥

Anonym sa...

I love your blog and style! I joined your followers.

Have a nice day !

Greetings from Holland,
Esther

Unknown sa...

Underbart vacker vask! Skulle inte tacka nej till en sådan på gården...

Kram Linda

Lilla Majken sa...

Fantastiskt vacker!

Ha det gott. Kram Therese

Tina sa...

Jag får dåndimpen, så vackert!
Rena drömmen ju..

KRAAM

Akissfromthepast sa...

so vacker handfat!! de skulle vara fint att ha sådant modell i nya produkter också.
ha en bra dag!

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nyyydelig !