lördag 16 juni 2012

Att sova gott i 540.


På torsdag kommer min dotter hem från Australien, äntligen!!! Som jag har saknat och längtat! En till som brukar få glädjefnatt är hunden!  På torsdag sover hon här i sitt rum i sin gamla järnsäng igen. 


Första järnsängen ropade jag in på auktion när jag var arton år. Den auktionen glömmer jag aldrig för auktionisten och publiken skrattade åt mig!  "Vad ska jänta med den till?" Den blev billig för jag var den ende som ropade, sängen blev min för tio kronor. Jag kan ju berätta att mina föräldrar undrade detsamma, vad skulle jag med den till -  sova i såklart! Lyckligtvis har jag och min dotter samma smak.


Den här kostade dock lite mer. Om man ska ha en bra madrass kan det bli dyrt för ofta har sängarna lite udda mått. Och jag gillar detaljer som porslinshjulen. Att den är numrerad sätter igång fantasin, kanske den en gång i tiden har stått på ett hotell bland 540 andra sängar.  


Jag skulle ha målat golvet men det hann jag inte, det får bli en annan gång. 

Om två veckor kommer den andra efterlängtade juvelen hem från USA, då är vi tre lyckliga som tar emot henne!

Önskar er en trevlig helg!

16 kommentarer:

Elin sa...

Här i Australien är det kallt.... Otroligt konstig känsla att jag snart är hemma igen - men skönt ska det bli! <3

Anonym sa...

Känner igen mig i den här "mamma-känslan":)
Krama om de dina ordentligt!
Skorpan

Vitspets sa...

Förstår att du längtar vännen men snart ...
Vilken underbar säng !
Och vilka underbara bilder
Kram Karina

Yvonne sa...

Jag är så glad att jag äntligen fick se din "roliga" katt. Oj vad jag har skrattat åt dina berättelser om den lilla damen. Hon är då en riktig sötnos.
Hälsningar Yvonne

STENLYCKA sa...

Vad kul och underbart för er när dottern kommer hem och får sova i den ljuvliga sängen!
Förstår att du längtar och även hon!
Ha det gott!
Kram Raina

lisashus sa...

Vilken vacker säng och vilken tur att du ropade in den vid den tiden!
Numera är de ju riktiga dyrgripar!
Så fint hon ska få sova, din dotter! Ser att du har samma smak som jag när det gäller lakan!:)
Ha en härlig helg!
Lisa

Mina Gouldsamadiner sa...

Jättesnygg järnsäng.Undrar vad siffrorna betyder och vad den varit med om.Jättesnygga påslakan oxå.Är dom svarta?
Gillar svart nämligen ;))
Ha det trivsamt med dottern och kul att du vill följa min blogg.Jag gör detsamma nu...
Kram Kicki

Mina Gouldsamadiner sa...

Hej igen
Nej jag tänker inte på dedär pengarna längre vad gäller kängorna för jag är helt begeistrad och förälskad i dom.Jag är hemskt lycklig över att ha förärvat dom =))

Vardag och flärd sa...

Så gott att få hem dottern, det är en lycka när man får ha barnen hos sig!
Vilken tur du ade när du ropade in sängen - och fin är den!
Kram Eva

Här är gudagott att vara ! sa...

Hej min vän.
Jag är väldigt dålig på att sätta mej ned vid datorn den här tiden på året. Men nu har jag gått och tänkt på dej och varit nyfiken om dina guldklimpar kommit hem ännu.
Så det är på torsdag den efterlängtade dagen är!
Förstår att din längtan riktigt värker i din kropp ♥
- Vanilla kommer att sova som en prinsessa i den vackra sängen !
Massor med sommarkramar till dej !
Anneli

Puumuli sa...

Så trevligt att få sina barn hem - en järnsäng har alltid varit min dröm men har aldrig kommit över en; kanske en dag...

Ha en skön helg!

Kram
Sari från Puumuli

MariaPar sa...

You are happy mather . Have a good time with your family.
Thank you for your visit.
Bye, bye

Fågel Blå sa...

Vilken underbar säng så fin,och så billigt du fyndade sängen.
Så mysigt att få hem dina käraste skatter, förstår att du är glad!
Ha en fin söndag
Kramar Kathrine

Tina sa...

Låter underbart, det blir nog kramkalas det!
Underbar säng!

kramen

Tinas bo sa...

Men guuud va härligt att få ha dina barn hemma igen!!!
Jösses vad långt borta de bor..
och jag jämrar mig över avståndet härifrån.. :)

Järnsängen är helt underbar!!
Skulle kunna bita mig i bakdelen att jag sålde mina....

ha en underbar söndag
Kraaam Tina

Designe sa...

Vilken fantastisk järnsäng! Sån tur att du köpte den! :)