fredag 27 december 2013

Efter Jul.



Tack för alla fina julhälsningar!

Kylskåpet är inte lika välfyllt längre, första våningen i chokladasken är uppäten, dukarna har fått fläckar, äpplena är färre och rynkiga.


Idag har vi fått lite snö och det är välkommet! Det är så spännande att se vilka djur som varit ute och rört sig. Förra vintern såg jag för första gången vargspår! Tassavtrycken var verkligen stora och den hade tagit långa kliv. 
På avstånd skulle jag skulle vilja se lo, varg och björn, men utan Leodin då. 
Ha det gott!


13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Skönt att höra att du haft en fin JUL!
Låter spännande med varg och Lo!
Önskar dej en fin Fortsättning!
Kramar Kathrine

Majas bekännelser sa...

Åh vad härligt med snö! Det längtar vi efter väldigt mycket här nere i Värmland! Speciellt barnen, så de får prova sina nya mattor i pulkabacken, men det blir ju också så mycket ljusare då också!
Hoppas du får fortsatt härliga mellandagar! Kram Maja

Jenny sa...

Ursäkta men ... första lagret i chokladasken uppäten bara? Jösses, här har vi hunnit flera askar, både ettlagers och tvålagers. Men så rullar vi fram också.

Stor varm kram,
Jenny

Cat sa...

Så vackert med lite snö, här är det MÅNGA plusgrader, grådisigt och blåsigt. Som sagt en konstig jul har det varit.
Visst är det spännande att "spåra i snön". Här nere har vi fler lo-djur, jag har lyckats få syn på ensamma djur ett par gånger. Ståtliga och vackra.
Ha de gott. Kram, Catarina

Monika sa...

Så fint att du också fått lite snö. Här har vi ju redan någon decimeter sedan ett bra tag tillbaka. Men blidvädret har smält bort allt från träden. Det saknar jag! För det lyser upp så fint och så blir det extra vackert när det är så.

Spännande med vargspår! Det har vi aldrig sett här. Men på gården finns spår från räv, rådjur, älg, hare, ekorre och ibland också från någon katt och hund som passerat.

Ha nu ett gott slut på 2013 och ett gott nytt 2014!

Kram
Monika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Får du se lo har du tur, dom är väldigt skygga. Björn gillar jag inte, det är dom jag är rädd för.
Vargar har vi jättemånga vid stugan, en av Sveriges vargtätaste områden.
Och så fint det var med snön, här har det duggregnat.
Kramar
AnnaMaria

Vardag och flärd sa...

Jag skulle också vilja se de vilda djuren på avstånd, lo har jag faktiskt sett en gång (är alldeles säker).
Det är roligt att titta på djurspår i snön och då ser man verkligen hur mycket liv det finns. Här har vi definitivt ingen snö och jag är inte speciellt ledsen för det.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Tidevarf sa...

Hej Cia,
Härlig beskrivning av julen, hoppas du får fortsatt fina dagar. Själv har jag avverkat en kartong choklad och nej jag skäms inte för det är ju jul.
Spännande med vargspår, förra året på sommaren fick jag se en björn. Men den var snabb att vända om och försvinna in i skogen. Tur jag satt i bilen iallafall....

Kramar
Anneli

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hehhh sånn er det her også omtrent , flekkete duker og det beste i konfektesken er spist opp. Her har det regnet voldsomt i dag , det er meldt 19,2 mm regn , og nå begynner det å sludde. Å fyy tenker på at det blir kjempeglatt mot kvelden .Nei da får jeg varme reste middagen til gubben kommer hjem fra jobb. God kveld til deg ! Klem

Snäckskalsdalen. sa...

En stillsam jul låter härligt! Det har vi haft här också, men det är inte riktigt slut ännu....invasion väntas.

Vilda djur är fascinerande. Lo har vi här och den går förbi i sakta mak ibland, märkligt för dom ska ju vara så skygga.

Björn har vi fått varning från länsstyrelsen om, hur man ska bete sig osv, men jag har inte hört att någon sett nån här ännu.

Varg lär finnas här, men jag har inte sett nång.

Däremot lär vildsvinen vara på väg och dom är jag livrädd för och hoppas jag slipper både se och höra talas om dom.

God fortsättning!
Agneta kram

Tinas bo sa...

Vad kul med snö!!
Hoppas det ligger kvar!
Vad modig du är!
Jag skulle då INTE vilja se en björn... huuuu

Här har vi mycket vildsvin, men jag har tack o lov aldrig sett nån och jag hoppas det förblir så... :)
Nu är julen i källaren, men jag har kvar ljusslingor lite överallt.. :)

God fortsättning, vännen!
Kraaam Tina

Vit Hortensia sa...

Brukar tycka att det känns tomt när julen är över, men i år hann jag inte riktigt med att ens känna att det var jul.
Njuter fortfarande av allt extra ljus i form av stjärnor och adventsstakar och julens blommor och grönt, men det börjar pyra av vårlängtan mitt upp i allt det där.
Mycket spännande att se fram emot på det nya år som närmar sig!

Önskar dig fortsatt fina dagar Cia, och ett härligt bubblande nyår!!
Kram
Birgitta

kopi.J sa...

Hello! I think these information Will be helpful for you.

markmerritt.net
binbur.tv
Thank you!