tisdag 24 december 2013

En stillsam jul.


I morse blev det en lång sovmorgon. Sedan frukost med risgrynsgröt, bara för att det är julafton.


Ängeln i ull har tagit ton och änglaspelet plingar försiktigt till. 


Den stora adventskyrkan får stå på verandan i år. 


Jag flörtar lite med mina franska läsare som en tid har varit de mest flitiga besökarna på bloggen.


Men, mest av allt betyder ni trogna vänner som brukar kika in här. Jag har själv inte varit så flitig så det kan bara bli bättre.

Önskar Er en riktigt GOD JUL!

28 kommentarer:

lisashus sa...

Vilken vilsam och lite poetiskt julaftonsmorgon!
Ungefär så har jag det också! Så skönt!
En vilsam och vacker jul önskar jag dej!
Kram
Lisa

Vitspets sa...

God jul önskar jag dig och Leodin
Kram Karina och Spöket

Marie sa...

God Jul Cia!
Kram Marie

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå så nydelig kirke du har , den var fin ! Ja du i det siste har jeg også hatt så mange franske lesere , så gøy !Men de er elendige på å skrive kommentarer , ingen !!! Ønsker deg en god jul , før jeg vender tilbake til ribbestekingen ! Juleklem .

Huset bakom lindarna sa...

Här har vi också en stilla julafton tillsammans med äldste sonen. Dottern kommer i morgon och mellansonen på annandagen. Så blir det när man bor en bit ifrån och ska dela julen med flera. Hoppas du får en fin jul och tack för din hälsning hos mej! Kram/Finas mammis

HWIT BLOGG sa...

Så skönt med en stilla julafton...
Nu väntar några lata dagar, skönt!
GOD JUL!
Kram,
Titti

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Cia , spisskammers er det samme som skafferi . Er jeg ikke heldig ? God klem til deg .

Bitte sa...

Hej fina du! Tack för julhälsningen hos mig! :-)

Vilken härlig julmorgon du hade, själv stressade jag alldeles för mycket och lovade mig själv att kommande jular ska vara stressfria.

Jag såg nu att jag missat jättemånga inlägg hos dig, det har varit dåligt med bloggandet den senaste tiden. Och finaste Leodin som har varit så dålig! Hoppas att han mår bättre nu. Han är så fin, jag tycker om den där bilden där han har en hög svart hatt på sig. Han ser ut som en engelsk lord :-).

När du skrev det där om att du skulle ta den jobbiga valptiden igen och till och med en sönderäten bil, fick jag en tår i ögat för jag förstår precis hur du känner. Så känner även jag, även fast mina hundar inte är så värst gamla än. Jag skulle ge mycket för en chans att få uppleva dem ännu en gång!

Vad fint inlägget var där du visade hatthållaren, den passade så bra där bredvid perukstocken. Vilka charmiga gamla hattar du fått tag på! Och tack snälla du för att du länkade till mig! :-)

Önskar dig och Leodin en riktigt God och stämningsfull Jul!

Varma julhälsningar
Bitte

Solstrimmor sa...

En sån skön julaftonsmorgon är dig väl unt efter alla bråttommorgnar i vardagen! Julen manar ju till eftertanke och vila. Precis så känner jag när jag ser dina "franska" bilder! Kyrkan kan inte passa bättre än på din veranda:)

Ha nu en fortsatt fröjdefull och vilsam julhelg!

Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

God Jul och god fortsättning Cia
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Vilken vacker kyrka! Annat än min plastkyrka från Coop forum ... Önskar dig en fin fortsättning på julhelgen!

Kram,
Jenny

Fågel Blå sa...

En God Fortsättning önskar jag dej!
Kramar Kathrine

Ett ögonblick sa...

Godmorgon... och God fortsättning på Julen.
En stilla ro...så vackert.

Bloggandet har i princip legat nere före jul så med det kan det bara bli bättre;)

julkramar lisa

Odensvi gård sa...

Stillsamma bilder, ett sparsamt ljus...precis så vill jag också ha min jul. God fortsättning på den långa julhelgen.

Maggi sa...

Så skönt det ser ut!!! God Jul, eller fortsättning på julen. Kram

Frøken Anker sa...

Du ønskes nogle dejlige og fredelige juledage.
Jeg håber, du havde en god aften igår

Julehilsen
Birgitte

Vardag och flärd sa...

Önskar dig en fin fortsättning på julen!
Kramar Eva

Unknown sa...

Det låter lugnt och rofyllt. Vilken fantastisk adventskyrka!
God fortsättning!
Kram Åsa

Cat sa...

Åhh så mysigt! Ha en underbar fortsättning på julen. Kram, Catarina

Mor Inger`s hus sa...

Så mye fin julestemning hos deg.

Nå må du ha en riktig fin romjul, og nyte dagene.

Klem Inger

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej
Jo det är mitt första barnbarn, har varit pirrigt. Kan säga att jag kommer aldrig glömma denna julafton, allt är jättebra, skriver mera på söndag.
Kramar/AM

Monika sa...

God fortsättning!

Låter som en skön, avkopplande o njutbar julafton. Stämningsfulla bilder här hos dej som alltid. De har en alldeles särskild charm i mina ögon. Kyrkan är bedårande vacker!

Mys & Må!
Kram
Monika

Maria sa...

Önskar dig en riktigt god fortsättning.
Kram från Maria

Katta sa...

Så underbart fint inlägg! Så fin kyrka! Här hade vi en stillsam julafton med och det var såå skönt. Kram Katta

annika sa...

God fortsättning till dig
Skönt med jul och lite ledighet.
annika

Meta sa...

Låter som ni haft en härligt skön och stilla jul.
Nu önskar jag dig några fina dagar innan det nya året knackar på dörren
Kram Meta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei Cia ! Jasså du ble nyskjerrig nå ??!! Hehee jo du det var ørepynt i pakken, ganske runde og i hvitt , gult ,og ro`se gull. Jeg får la være å bytte de ..hihi. I dag dro jeg for å trene , snudde og dro hjem igjen og spiste smultringer og kransekake til frokost . Det føles som at jeg har skulket og kakefrokosten smakte ekstra godt ! Håper at du har det bra å koser deg i juleferien ! Klem

MODERN COUNTRY sa...

- Men, mest av allt betyder ni trogna vänner som brukar kika in här. Jag har själv inte varit så flitig så det kan bara bli bättre.

Cia, du er nok flittigere enn jeg! Av og til skjems jeg fordi jeg ikke orker, eller at tiden ikke rekker til. Det kommer i litt rykk og napp. Vi får ta det når vi føler for det, det er helt ok :) Skal selv forsøke å bli flinkere på nyåret.

~ Aina ~