tisdag 7 mars 2017

Mars månad.



Känner mig lite som ljungen i urnan, snötyngd och trött på vintern! 

Mitt blivande kök ligger än så länge i delar hos snickaren.
Jag har provat måla olika grå färger, den här känns bäst!


I väntan på köksdelar finns det annat som behöver färg! Den betsade hyllan fick sig en omgång.


Sedan fick jag iden att äntligen måla trappan! Jag tog ner sängkläder för att sova på nedre våningen och stängde även in katten där. Kvistlackade och rörde sedan till färgen. Först hade jag tänkt måla varannat steg men så mycket torktid att vinna genom att måla allt på en gång!


När trappan var målad skulle jag åka för att handla. Men såklart, jag hade glömt att ta ner kläder! Snacka om att måla in sig i ett hörn eller något ditåt. Så jag fick åka i de fula joggingbyxorna, de med muddar nedtill, jag tog den längsta kappan över.

Om jag inte får köksdelarna snart, ja då är risken stor att hela mitt hem blir grått!

Önskar er en fin vecka!





9 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, ljungen verkar lite trött hos mej också och jag längtar efter att få byta ut den! Ingen snö här förrän just NU - den yr och vräker ner i blåsten!
Hm...ingen direkt vår i sikte här heller!
Ser att du roar dej med måleriarbeten! Åh, så kul med lite nytt inomhus! Supersnygga färger också har du hittat både på köksluckan, trappan och hyllan! Åh, nu blev jag också sugen på att måla om något...!

Så kämpigt att måla en trappa och viktigt med förberedelser liksom!

Ha det fortsatt gott och fortsatt lycka till med köksidéer och målande!
Kramar
LIsa

Erikslundsliv sa...

Så duktig du är som målat trappan! Det borde jag också göra för vår trapp är livsfarligt halkig, målad med högblank färg.
Den borde bli mattare och mindre hal!
Målade också grått, grått, grått i helgen. Trött på en del möbler så det behövde förnyas lite.
Nu längtar vi verkligen efter sol och plusgrader och jag vill städa verandan och börja utesäsongen nu.
Men enligt prognos blir det bättre till helgen. Hoppas, hoppas att det stämmer!
Ha en fin dag!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

Hej Cia! Kul att du åkte till affären i "fulkläder", det har jag också gjort och det gick väldigt fort att handla!
Grått är en färg som jag verkligen tycker om i inredningen och vi har en del gråmålat i vårt gamla hus, bl a några spegeldörrar. Din trappa blev ju så fin.
Vi har nu fått vinter här med snö, kyla och blåst. Jag stå ut med det eftersom det inte är november, vet ju att det snart blir vår.
Ha en fin vecka, vännen!
Kramar Eva

Hajan sa...

Åh så fint och vackert Du kommer satt få, när det rustats färdigt.
Lycka till med allt, kram från Hajan

HWIT BLOGG sa...

Hi hi, det där känner jag igen! Fulbyxorna och lång jacka! Men så fint det blir och du ska se att snart kan du njuta av allt det nymålade...
Grå och trött känner jag mig också, var är solen? våren? fåglarna?
Ha en fin onsdag nu.
Kram från Titti

Vit Hortensia sa...

Vad härligt att läsa att du är i full gång med målande! Det måste betyda att du börjar bli återställd efter operationen.....hoppas jag!
Här har det också valts gråa färger till både det ena och det andra. Det är både vilsamt, sobert och snyggt. Betonggrå bänkskiva i tvättstugan är det senaste.
Fina dagar önskar jag dig.....och så hoppas jag att du inte har en veckas torktid på trappan så du kommer åt dina kläder :)
Varma kramar till dig Cia!
Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Så fin trappan blir...gillar verkligen färgen !!
Det är så roligt att måla om saker o ting ;)
Hoppas allt är bra med dig !
Kramis

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det kommer til å bli sååå fint ,det blir spennende å se . Klem

kopi.J sa...

Make money from a variety of betting games.

สูตรเล่น เสือมังกร
เสือมังกร ออนไลน์
เสือมังกร
เสือมังกร ปอยเปต
ซื้อ หวยออนไลน์
ซื้อ หวยออนไลน์ บาทละ 900
ซื้อหวยออนไลน์เว็บไหนดี
เว็บหวย รวมเว็บหวยออนไลน์

Thank you for your interest.