söndag 15 januari 2017

En vanlig söndag i januari.


Ännu en kristallkrona hos mig, den är efter mamma och hänger i matrummet. Jag har inte lyckats koppla ihop det elektriska men tända ljus lyser också upp. Hm, först nu ser jag att den har dubbla ljusmanschetter!


Min benjaminfikus fäller blad, den brukar göra så innan den sätter fart igen. Konstigt att den över huvud taget lever då jag alltför sällan vattnar blommorna. Bara att ta sig runt med kryckor och en vattenkanna...!



Snart ryker det smutsiga nyfikenfönstret! Det blir en annan lösning i köket, men jag är fortfarande lite fundersam hur det ska lösas. Allt i köksskåpen ska tömmas och packas, jisses så mycket men skönt att få kasta lite också! Sedan ska adventsstakarna, det sista från julen packas ner. Har ni städat bort julen?


Tillslut bjuder jag på en bild med mig, min dotter skickade den alldeles nyss. Då var det ett annat och mycket större projekt! Att riva plåtfasaden och isolering fylld av råttskit och bon. Efter det blev det ny fasad och andra fönster. Phu, skönt att jag vågade mig på det! Nästan så jag glömt...

Önskar er en fin söndag!


10 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Åh vilken fin kristallkrona! Jag som aldrig tidigare längtat efter kristallkronor vill nu ha en stooooor i trapphuset och en lite mindre i gästrummet. Har kikat lite på Blocket, men ska inte köpa ngt förrän vi renoverat de delarna färdigt. Vill INTE ha en kristallkrona full av slipdamm!
Vilket jobb att byta fasad......och så roligt att få en liten glimt av dig :-)....och ja, det är tur att man glömmer vissa saker! Vi har vår fasadrenovering som väntar till våren/sommaren. Vi har velat fram och tillbaka hur mycket jobb vi ska lägga ner men tror nog att vi nöjer oss med att skrapa, byta det som är dåligt och så måla om igen med falurödfärg. Inte så roligt jobb, men väldigt roligt när det blir färdigt.

Allt gott önskar jag dig. Ha en skön söndag!
Kram
Birgitta

Cat sa...

Helt underbar kristallkrona! Jag har ännu inte hittat någon som jag tycker passar i vårt matrum, jag letar än.
Ska du ge dig på köket? Vad spännande, om än jobbigt. Finns egentligen inget värre än att renovera kök :o
Ha de gott. Kram, Catarina

House and Garden by Bia sa...

Plockade bort julen i början på januari ;)...men så har jag haft jul sedan början på december också ;)...nu ser vi framemot våren, såå härligt !
Men än så länge är det vinter, idag har solen skinit på ett vitt lager snö som glittrat så fint ;)...vi tog en promenad och kylan bet i kinderna, fast det bara var ungefär -6 grader !
Ha det bra !
Kram

Hajan sa...

Det kanske var en an vanlig dag, men den vackra Kristallkronan var
inte vanlig. Så underbart vacker, det finns inte många sådana nu
för tiden. Lycka till med den..
Jag är ju handikappad, vet du jag kör min vattenkanna i Rullatorn,
det går så bra, Jag äter min lunch varje dag i mitt vardagsrum.
kör in maten och drickan helt suveränt.
Med krycka måste det vara väldigt svårt.

lisashus sa...

Fantastisk kristallkronaoch ett fint minne!
Fin bild på dej och tänk att bli av med plåtpanelen, vilken bedrift!
Hoppas att du snart piggar på dej och slipper kryckan!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

Cia vännen, så jag tänkt på dig och saknat dig! Förstår att det är svårt för en arbetsmyra som reder sig själv att vara begränsad och i behov av hjälp, men det går ju framåt.
Vilken fantastisk kristallkrona från din mamma, en klenod!
Roligt att se en bild på dig!
Hoppas det går framåt fort för dig - och var rädd om dig!
Kramar Eva

Solstrimmor sa...

Vacker krona som fordrar sin rymd. Perfekt i ditt hem. Hoppas verkligen att tillfrisknandet går framåt, åh, kan inte tänka mig hur det känns att inte kunna göra det man vill! Kanske inte det ultimata arbetet att tömma köksskåp heller? Klättra? Lyfta? Packa? Får du hjälp??

Kul att ha dokumentation på fasadrenoveringen... ett fasligt arbete kan jag tro.

Må så bra du kan Cia.
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Kristall är ju på väg att bli supertrendig igen har jag hört och din krona är verkligen fin och alldeles tidlös. Kristallkronor går ju aldrig ur tiden. Mina olivträd fäller också blad nu och jag håller tummarna för att de ska överleva även denna vinter. Det brukar gå bra trots att de ser helt risiga ut.
Vilket långt hår du har på bilden, det har jag aldrig sett dig i när du kommit till mig.
Hoppas att du snart kan släppa kryckorna nu, men inte för tidigt, var rädd om dig!
Ha det fint!
Kram, Ann

Meta sa...

Du är duktig du. tror inte att jag skulle våga mig på det du gör. Kul att få bilder och ha de kvar som bevis och inse att man gjort en hel del när det känns motigt med rust och annat .
Blir så nyfiken på hur du ska få till det i köket.
Ha nu några bra dagar i veckan och krya på benet
Kram Meta

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Jaa du det var lenge siden ! Er det foto av deg ?? Prismekronen fra din mor er kjempe vakker !!! Ja så rart ,at mange ganger ser man ikke ting før det kommer på foto på pc. Skal du virkelig ta bort det fine fønstret ? Ååå . Klem