torsdag 23 april 2015

Etsat glas i dörrarna.


Nu är skafferiet helt färdigt! Där finns belysning med strömbrytare och de fina glasen är monterade i dörrarna.


Den blanka sidan utåt.



Den matta på insidan och jag får passa mig för att inte få färg på glaset när listerna ska målas!


På kvällen när det lyser där inne avspeglar sig mönstret på golvet utanför, och jag blir ännu mer övertygad om att måla köksgolvet rutigt.


Så många bilder på samma sak och ni förstår säkert att jag är glad när det blev så bra! 


Skafferiet har tagit utrymme av hallen, därför ska nu en stor spegel hängas upp och ge mer rymd. Väggarna ska också fixas så småningom. En lampa i snäckskal passar bra där, det klirrar fint när ytterdörren öppnas och det blåser där ute, som idag!
I morgon är det fredag och jag passar på att önska er en fin helg!

16 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, vilket drömskafferi du får! Dörrarna är ju helt otroligt vackra med glaset! Jag förstår verkligen om du är nöjd! Jisses du!
Lampan är också så läcker och jag skymtar även affärsdisken utanför! Åh, så fin!
En skön helg önskar jag dej också!
Kramar
Lisa

LantlivsAnette sa...

WIIIEEE vad fint, jisses alltså..glasen i dörrarna, dörrarna...jaa allt är så himla fint !! Jag vill också ha ett rutigt golv i köket men jag har aldrig kunnat klura ut hur jag ska kunna få till det, med att rita upp rutorna...du får väl göra det först och visa på din blogg:)
Kraaam Anette

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh så fint helt Lovely, älskar ditt fina skafferi och dörren så fin!
Fin Fredag till dej
Kram Kathrine

Hajan sa...

Jösses så härligt skafferi, det finns
ju inte nu för tiden, när jag var barn hade ju alla det.

Fönsterglasen är ju jättevackra,
tack för vi får vara med.

Solstrimmor sa...

Du donar och grejar och överallt blir det så fint! Åh, när jag ser glaset i skafferidörrarna så ser jag snarlika i dörren som ledde till morfars kontor i Torsång:) Så vackert och smakfullt... och såklart du ska ha ett rutigt köksgolv! Förstår att du gläds över ditt fina skafferi och vill visa många bilder!

Önskar dig en fin helg!
Kramar från Eva-Mari

Marie maräng sa...

Wow... vilka underbara dörrar och fantastiskt glas! Förstår att du är supernöjd!

Önskar dig en härlig helg!
Kram Marie

Vit Hortensia sa...

Bara så himla fint! Blir som om dörrarna fått de vackraste själfulla ögonen :)
Jag funderar och funderar på våra golv och har också varit inne på rutigt antingen i köket eller i hallen, men jag har sån enorm beslutsångest att det inte händer ett endaste dugg på den fronten....inte än i alla fall.
Ha en riktigt fin helg!
Kramar
Birgitta

Fia sa...

Så fina dörrar o vackert glas ♥ Vilken dröm! Kram o trevlig helg;) /Fia

Vardag och flärd sa...

Ett perfekt glas! Känner igen det från min barndom, någon hade det i verandadörren. Nu blir jag ännu mer sugen på att sätta in en ruta i skafferidörren - och även en snäckskalslampa.
Ha en riktigt fin helg, vännen!
Kramar Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefint det blev med glaset i dörrarna. Och dina planer med rutigt golv låter toppenfint.
Ha en bra helg
Kramar/AM

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Det ble virkelig så fint med de nydelige mønstrede glassene i dørene dine ! Det gjorde seg virkelig og ble veldig flott , du har god smak du !!! Så deilig når et prosjekt er ferdig ! God lørdag og klem til deg .

Huset bakom lindarna sa...

Du har så fin smak och lyckas hitta så fina gamla saker.
Och det där med golv, vi har världens fulaste köksgolv och kan inte bestämma vad vi ska ha. Så det gamla fula golvet ligger kvar...
Ha en fin helg och så roligt att du gillade vår blommiga tapet!
Kram/Finas mammis

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Etsat glas var pricken över i på dörrarna. Så snyggt! Drömskafferi.
Kram Susanne

House and Garden by Bia sa...

Oj oj så fint det blev....förstår att
du är nöjd !!
Ha en fin onsdag !!
Kram bia

Odensvi gård sa...

Skafferiet ser vackert ut både från in och utsidan. det skulle vara så spännande att få se lite mer av köket eftersom din bilder verkligen inspirerar på många olika sätt.

Therese sa...

Vilket ljuvligt skafferi!
Har också ett man kan gå in i.
Ett litet. Fast det är inte på långa vägar så mysigt. Man skulle ju kunna sitta i ditt skafferi hela dan :)