lördag 2 augusti 2014

Svettigt!


I värmen som varit har jag inte kunnat jobba så mycket fysiskt som jag skulle vilja. Men idag tog jag igen det, röjde en massa sly och drog sedan ihop det till en stor hög. Så till nästa ställe och samma sak där. Nu är jag trött, har massor av revor på kroppen men är ändå så nöjd.  


På verandan blir det olidligt hett, här får det vara korsdrag nästan jämt. Men så är det där med flugorna som letar sig in. Två flugsmällare är redan avverkade, jag tar nog i för mycket!


Jag har inga luftfönster men gamla trådgardiner fungerar utmärkt. Det gäller bara att få det tätt nedtill med hjälp av något tungt. Inte ens myggen kommer igenom.


Och i trädgården blommar rosenhallonen för fullt. De är så lättsamma för här behövs ingen som helst omvårdnad!

Trevlig helg!
Cia



9 kommentarer:

Cat sa...

Skönt att jobba med kroppen, om man har en kropp som håller för det :-)
Så snyggt med spetsgardiner istället för mygg/fluggardiner.
Ha de gott. Kram, Catarina

Villrose sa...

Trådgardiner - både fine og praktiske :-)
Planten er ukjent for meg. Spennende!

Meta sa...

Vilka vackra dörrar du har till verandan. Här har det svalnat av lite och i kväll regnar det så skönt
Önskar dig en skön söndag
Kram Meta

lisashus sa...

Tänk, att du ändå har lyckats göra lite nytta i värmen, det är mer än jag har! Då kan du verkligen känna dej nöjd! Här har jag visserlige plockat av de flesta sv. vinbären, men det är allt! Denna värme är verkligen olidlig under dagtid!
Ja, korsdrag är ett måste, och trådgardiner är en lösning! Det gäller, som sagt, att få till det!

Underbart vackra rosenhallon!
Kram
Lisa

Fågel Blå sa...

Åhhh vad duktig du är som jobbar i värmen, jag orkar inget!
Idag regnar det här och det behövs verkligen,
Fina bilder från dej,
Ta hand om dej
Kram Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har inte gjort ett smack i trädgården, både värme och getingar skrämmer bort mig. Bra jobbat av dig.
Kramar/AM

Vardag och flärd sa...

Ja, dessa flugor är ett elände! Jag har klisterremsor i fönstren så de jag inte hinner smälla fastnar där. Och getingar har vi i mängder.
Vännen, mitt tal på bröllopet gick bra, jag fokuserade på dottern och känner mig stolt över mig själv.
Nu fortsätter vi njuta av sommaren!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja du disse fluene er til å bli sinnsyk av !!! De er overalt og jeg tar nok livet av femten hver dag her inne , med den elektriske racketen . Parrdørene dine er så flotte og jeg skulle gjerne hatt sånne inn til huset , men det hadde nok blitt kaldt tenker jeg . Har sett på nye parrdører som er kopi av gammle , men de koster 30000 og det synes jeg er fryktelig dyrt for en dør ! God klem til deg som jeg gjerne vil "fika" med neste gang vi skal til Dalarna. Klem

Odensvi gård sa...

När du skriver om dina projekt i trädgården så får jag lusta att öppna veranda dörren och kika ut...Du gör ditt hem till en fantastisk plats verkar det som när jag jag följer dig genom alla dina vackra bilder.