lördag 18 april 2015

Spontan utflykt.


En väninna och jag hade vare sig tid eller råd men vi åkte till Mormors Hus idag.


Det ligger oerhört vackert vid sjön Barken. 


Vädret var för kallt för att kunna sitta ute och fika.


Butiken är en upplevelse med vackra kläder i naturmaterial. Irma som äger butiken designar även vissa plagg själv. En mycket driftig och inspirerande norrländska!


Där finns även inredning, helt i min smak!


En liten bit därifrån ligger det här söta sommarhuset. Jag har varit i huset och kommer ihåg att det blev många "men åhh" när jag var där, och så läget! Huset har också varit med i ett reportage i tidningen Lantliv. 

Önskar er en fortsatt fin helg!
Kramar /Cia



12 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tid och pengar är ofta det som sätter stopp för förnöjelser men ibland får man vara lite lättsinnig, det mår man bra av. Bra att ni gav er iväg! Och vilket sommarhus, ser ut som det nästan ligger i vattnet!
Fortsatt fin helg på dig, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Härlig utflykt. Det måste inte alltid kosta en massa för att få se fina och underbara minnen. Det reportaget kommer jag ihåg
Ha en fin och skön söndag
Kram Meta

Cat sa...

Woaw vilket ställe, helt underbart.
Ha de gott. Kram, Catarina

Hajan sa...

Vilken trevlig utflykt det måste ha varit. Så underbart den ligger till då för alla.
Hoppas ni kunde fika inomhus, det hör ju liksom till med
utflykterna . Tak-kronan verkade ju helt underbar.
Trevlig söndag önskar Hajan

Majas bekännelser sa...

Vad härligt med en spontanutflykt! Ibland behöver man komma iväg, trots att man varken har just tid eller pengar. Jag blev lite nyfiken på var det ligger bara. Hade inte hört talas om det förut. Norra Barken? Men det var ju ett tag sen jag flyttade...
Hoppas du får en fin söndag också!
Kram Maja

lisashus sa...

Så härligt när man låter längtan styra, trots att det varken finns tid eller råd! Säkert fick ni en jättehärligt utflykt och inspirerande med alla vackra och spännande saker!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Lily sa...

Kanske tur ibland att pengarna inte räcker till..♥ Härligt med en sådan utflykt, en lisa för själen ♥
Ha det gott!
Kram Lily

HWIT BLOGG sa...

Vilken härlig utflykt...precis vad man ska unna sig en söndag! Ja vilket hus också, nu snackar vi strandnära...
Varm vårkram till dig,
Titti

House and Garden by Bia sa...

Härliga bilder...och en norrländska lät ju intressant, hihi....jag menar, jag är ju från Norrland, hihi....
Nu har vi kommit tillbaka från fjällresan;))
Den var härlig men vädret var dåligt ...ha det gott!
Kramis

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå tenk å kunne bo sånn som på det nederste bildet da , så stille og vakkert !!! Der hadde de nok mye fint ja . Den rustne engelen var kjempe fin da ! Sommerklem til deg , vi har 20grader og sol i dag :)

Erikslundsliv sa...

Vilket fint ställe! Små utflykter är kul och trevligt även om man bara får titta och kanske fika lite. Det finns mycket fint och se och egentligen behöver man ju inte åka långt. Det finns fina smultronställen överallt!
Ha det bra!
Kram, Ann

Vit Hortensia sa...

Varje gång vi åker till vår Dalagård ser jag skylten "Mormors Hus" vid vägen.....och varje gång tänker jag att det någon gång skulle det vara såååå roligt att åka in där och titta.....men än så länge har det tyvärr inte hänt.
Kram!
Birgitta