fredag 18 april 2014

Påsk!


Ingen fara, det finns ekoägg i affären. De näst bästa efter egna hönsägg hoppas jag (hörde en debatt om detta igår där de jämförde villkoren för burhöns och frigående).



Jag är ledig och njuter av att göra påskfint. Tar energin slut är det bara att lyfta på hönan och stoppa någon karamell i munnen. Och kommer det inga påskkärringar i år äter jag upp allt själv!


Idag är jag bjuden på påsklunch och blommorna i vasen är till värdinnan. Hoppas hon gillar nejlikor!


Men utan tuppen blir det ingen Påsk!

GLAD PÅSK
önskar jag er!

19 kommentarer:

Unknown sa...

Så mysigt du verkar ha det. Här har vi lyckan att kunna gå ut till våra egna höns och hämta ägg.
Glad Påsk!
//www.baraanna.se

Huset bakom lindarna sa...

Så fina påskhönor du har, äggen där tar nog slut snart!
Glad Påsk från Finas mammis

lisashus sa...

Åh, så sugen jag blev på påskgodis nu! Jag har inte hunnit med något sånt i år!

Så fint du har det och härligt med en liten bjudning! Samma här - ikväll blir det kalas hos en väninna!
En härlig och skön påsk önskar jag dej!
kram
Lisa, som genast sticker till ICA och köper påskgodis! :)

Meta sa...

Visst måste det finna godis till Påsk.
Här firar jag med dotter och barnbarn gott fika på Lustfyllt idag och kolonin i 2 dagar blir det.
Ha en fin och skön Påsk
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej,
så fina och här kör jag Ekoägg, idag har jag färgat äggen från vita till Bruna med hjälp av skal från Rödlök,
Önskar dej en fin Glad Påsk
Kramar Kathrinhe

Jenny sa...

Glad påsk! Här kom inga påskkärringar så vårt godis blev kvar. Har nallat lite av det, vi tar väl och gör slut på det imorgon, fast jag har köpt fyllda ägg till grabbarna så det är risk att det blir för mycket ändå.

Kram,
Jenny

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ååå fiolett, lilla farge er nydelig ! Jeg elsker å samle på fargerike silke papir , de er så fine . Så flotte egghøner du har , mon tro om de er i opalin ?! Jeg tenker nok at vertinnen ble kjempe glad for Nellikker , de er jo så nydelige , men ikke så ofte å se. Det hørtes så koselig ut at du koser deg med påske pynting , nå som du har fri. Påskekjerringer , hva er det ?? Fortsatt god påske til deg og Leodin ! God klem fra meg.

diana sa...



RIGTIG GOD PÅSKE !!!

Vardag och flärd sa...

Tuppen är härlig och din korg .... den älskar jag!
Glad Påsk på dig, vännen!
Kramar Eva

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fin tupp och höna, och godis lär det gå åt en del idag. Sol?? Lyckost om du har det, här har dimman legat ända tills nu. Har på infran och hoppas vi kan sitta i uterummet.
Ha en skön och glad påsk
Kramar/AM

Unknown sa...

Ägg är så vackra och är de värpta av glada och lyckliga hönor så kan man njuta av dem med smak!
Njuta får vi göra också av det vackra vädret, godiset och ledigheten.
Påskkram till dig!

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt och nu hade det inte suttit fel med ett par godisar även om jag inte är sådär gotteaktig. Fortsatt Glad Påsk,
Agneta kram

Marie sa...

Ha en fortsatt bra påskhelg!

Kramar Marie

Vit Hortensia sa...

Hoppas att du har riktigt härliga påskdagar!

Stora solskenskramen
Birgitta

Vitspets sa...

Hej fina vän !
Jag blev jätteglad att du var inne på min blogg
Trodde faktisk att alla hade glömt bort mig och jag förstår faktiskt det :-) .
Men visa glömmer man aldrig och du hör till en av dom 💞
Jag ska försöka att kolla in till dig ibland för min blogg är jo inte helt bort glömt
Vill önska dig och Leodin en härlig
Annandag påsk 💞🐣💞

LantlivsAnette sa...

Halloj där...åhh vad fina bilder du visar oss, du frågade om vår vindslucka som vi har satt in, den är köpt på K-rauta, ett byggvaruhus, vet inte om det finns söderöver eller bara här i norr..Kraaam Anette

Bitte sa...

Vilka härligt soliga påskbilder, här tittade tyvärr inte solen fram förrän igår. Jag brukar också köpa ekoägg, eller ägg från frigående höns "som får leta mask, beta gräs och sprätta fritt", som det stod på förpackningen :-).

Och en hel del påskgodis har det ätits i påsk... hmm...

Vilka fantastiskt vackra lampor du visade i ditt förra inlägg, det är så sällan man ser såna med glasstavar. Jag kan tänka mig att de ger ett vackert sken!

Önskar dig en fin start på veckan!

Många kramar
Bitte

Tidevarf sa...

Här köps ekoägg från frigående utehöns.
Vackra vita hönor som du har, själv gjorde jag ett klipp innan påsk på tre stycken.
Hoppas din väninna blev glad över blommorna och att påsken blev fin.

Ha det underbart.
Kramar
Anneli