fredag 11 april 2014

Glasstavar


Det här är en favoritlampa här hemma!

Så fann jag ännu en med glasstavar och kunde inte låta bli att köpa den.



Svart plåt upptill och tätt med glasstavar nertill som ger ett härligt sken när den är tänd. Den passar bra i gästrummet med den svarta järnsängen.
Utanför skymtar taket till verandan.



Sminket har hamnat snett men frisyren är perfekt! Hon finns under en glaskupa för att hålla katten borta.

Önskar alla som fortfarande kikar in in en trevlig helg!

14 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Ahh, vilka underbara lampor, ja, vilka skatter du har! Ska du inte snart ha en bloggträff hos dig? Hihi, skojar bara, men du ska tro att vi är många som skulle komma:)

Ha en skön helg kära du! Själv ska jag ta hand om L som ska operera höger hand och behöver hjälp med sina/mina vovvar. Så veckan tillbringas i Nora.

Kramar från Eva-Mari

Vit Hortensia sa...

Varför skulle vi inte kika in här? Det kan man ju bara inte låta bli att göra!
Och du vilka fina lampor!!! Kan tänka mig att de är som smycken både tända och otända.
Dockan ser onekligen ut att ha varit med om ett riktigt dunderparty. Konstigt att håret fortfarande ligger så fint :)

Ha en härlig helg Cia!
Kramar
Birgitta

lisashus sa...

Jag förstår dej precis, jag är också oerhört svag för såna lampor! Vilka fantastiska exemplar du har!
Jag förstår verkligen att du föll som en ....fura! :)

Dockhuvudet ser sådär lagom depraverad ut!
Ha en fin och härlig helg!
kram
Lisa

Meta sa...

Vilka söta lampor, tänk vad du har tur på dina vändor.Jag gillar också de där med långa pärlfransar eller stavar i glas.
Önskar dig en fin helg
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Så ljuvliga lampor och du är fantastisk på att leta upp vackra och speciella saker! Kan det vara dina lampor dockan sneglar på ...?
Önskar dig en riktigt fin helg, vännen!
Kramar Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken blick, den damen är inte och leka med för en herrdocka..fniss.
Såna lampor med stavar är jättevackra, bra gjort och få fatt i två. Jag har inte sett en enda på evigheter.
Trevlig helg och kramar/AM

Unknown sa...

Ditt gästrum måste vara en dröm för långväga gäster!!
Vilka vackra saker du lyckas spåra upp!
Vem är den välfriserade damen
som ligger under kupan tro?
Har Astrid och Ingrid fått en ny väninna?
Kram och trevlig helg!

HWIT BLOGG sa...

Jag förstår att det är din favoritlampa - helt underbar ju!
Hon blir fin i kupan din gamla docka...
Önskar dig en fortsatt härlig helg!
Varm kram,
Titti

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vacker lampa, glasstavar och kristall och allt sånt är så vackert, det ger så fint sken och så vittnar det om äldre tider!
Agneta kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

ÅÅåå så nydelig prismekrone du har , helt nydelig er den med stavprismer !Den blir flott på gjesterommet tenker jeg , du verden !!! Ønsker deg en fin helg ! God klem til deg .

n o r d i n g å r d e n sa...

Ha ha, tänk att samma ord kan betyda olika saker och stavas likadant- jag trodde inlägget handlade om glass ;)

Så jättevacker lampa och ha ha, den skulle nog alla missar vilja ge en brottaromgång!!! Förstår du har den under kupa men där var den snygg, vackert var också den kannan i inlägget under med den blå korgen o äggen, sååå smakfull bild!!!!

Påskhälsningar från en blogg till en annan!!!!! Ha en njutbar vår!!!

MODERN COUNTRY sa...

Hei Cia,

Kikker inn for å ønske deg en trivelig påskehelg. Må du nyte god mat og kanskje litt av den herlige solen også !

~ Aina ~


Tidevarf sa...

Vackert som alltid.

Vill önska dig en alldeles underbar påsk.
Kram
Anneli

Anna Stenberg sa...

Så himla vacker lampa!!! Glad Påsk! Kram Anna