tisdag 22 april 2014

Atjo, atjo, prosit!


I förrgår trodde jag det var pollen, idag förstår jag att det är en förkylning, igen!


Jag har mest varit på verandan och städat undan lite. Tänk att det fortfarande fanns kvar barr efter julgranen!

 

Under vintern har verandan varit ett förråd och jag hade glömt de hopfällbara pallarna. Jag budade på en och fick med alla de övriga. Renoveringsobjekt!



Det var den här jag ville ha.


Men idag får de vara som de är...(jag pallar inte, fniss)
I morgon måste jag må bättre för då ska jag ut på en roadtrip med en kompis. Bästa medicinen tror jag!

15 kommentarer:

Meta sa...

Så vackert det ser ut när solen lyser in genom fönstren på din veranda. Hihi sådana pallar gjorde min farfar och sålde på den gamla goda tiden.
det är så rätt så att jag klipper mig på idéa i Romme. Ann (den ljusa) är så duktig tycker jag.
Önskar dig en fin mitt i veckan och krya på dig Ha en fin resa imorgon
Kram Meta

Vardag och flärd sa...

Nej, inte förkyld nu igen! Hoppas din resa kurerar dig!
Du har så fint i din veranda och pallarna är perfekta att flytta med sig för en liten sittstund.
Krya nu på dig, vännen!
Kramar Eva

lisashus sa...

Men sicket elände! Du som nyss varit krasslig! Man kan bara hoppas på att den ger sej snabbt och kanske roadtripen gör sitt goda!

Vilken underbar veranda du har! Det är en så skön gammaldags stämning och de hopfällbara pallarna är helt ljuvliga!
Krya på dej nu!
kramar
Lisa

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Veldig koselige bilder fra den nydelige veranda , den er så fiiin !!! Jeg fikk tak i to sånne klappstoler i fjor , men de er med metallben . Jeg husker at vi hadde sånne da jeg var liten . Det var det da vet du , gammle gode minner fra barndommen . Roadtrip ja , så herlig , det er noe av det beste som finnes! Da blir du nok fort frisk tenker jeg . God bedring og klem til deg !

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, inte en förkylning till, din stackare. Hoppas den går över för roadtrips står liksom över det mesta!
Du har det så mysigt och nu ser man vårljuset komma in så fint!
Agneta kram

Fågel Blå sa...

Åhhh nej vad jobbigt, hoppas du kryar på dej snart,
Jag har också vart förkyld, men det gick över när vi kom till Danmark Fniss!
Ta hand om dej och vila!
Kramar Kathrine

Mee and Molly sa...

Vilken mysig veranda och underbara pallar Kram MM

n o r d i n g å r d e n sa...

Ahhhh vilken otroligt fin veranda du har! Och den blå soffan! Och den mildgröna gamla diskbänken och så pallen!! Urläcker!!!! Vilka fynd! Å nej, ngn pärlspont är inte borttagen, ;) Halva köket består av pärlspont och andra halvan av tapeter. Den del som tidigare bara var vitrollad vägg har vi tapetserat! Pärlsponten är sån tunn "fuskpärlspont" som vi satte upp för ngt år sen, så den tas INTE bort :) Tack för dina härliga kommentarer och ja, Kph är en guldstad men några tåg missas aldrig då jag bor i Malmö dessa nätter jag är där och pendeltågen går stup i ett:) och tåg till viss del är mitt yrke, hi hi :) :)

Krya på dig och ha en härlig roadtrip, såna förgyller ens liv!!!!!

Vit Hortensia sa...

Fattar inte att du kan ha så mycket fina saker...som den blåa soffan som skymtar, fågelburen, de härligt gröna skåpen och pallen!
Ditt hem verkar så originellt, så personligt. Bilder att bara njuta av!
Energikramar kommer här så bacilluskerna ger sig iväg!!
Birgitta

Marie maräng sa...

Så fint du har det!

Pallen är verkligen läcker.. inte dumt att ha några extra :)

Ha de så gott!
Kram Marie

Odensvi gård sa...

Vilket härligt inlägg jag gillar ljuset och färgerna och ditt sätt att både fotografera och skriva och förvånas över alla dina vackra saker. Jag lyckades komma över en trälåda i en liknande grön färg som din bänk har. Den färgen verkar ha varit älskad även tidigare.
Krya på dig, Pia

Jenny sa...

Förstår att du inte pallar vad som helst när du är förkyld ... Men vad kul med pallarna! Krya på dig nu!

/Jenny

Ps. Är skåpet mintgrönt? Vi hade ett helt rum målat i den färgen och då var det inte fint. Tak, väggar, lister, fönster, hyllor ja allt utom golvet. En möbel så där så är det ju fint!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas du kom iväg på resan, trist med ny förkylning. Kan ju vara en kombination för det blev pollenexplosion med värmen. Pallarna är jättefina, lite fix med dom så har du jättefina extrastolar.
Krya på dig och kramar
AnnaMaria

Rost och rädisor sa...

Mysig veranda och hopfällbara stolar är ju perfekt.
Hoppas du har kryat på dig och fick en bra roadtrip.

/Anette

Tinas bo sa...

Ljuvliga bilder!
Pallen är såå läcker! :0)

Jag tog bort möjligheten att kommentera eftersom jag varit/är så dålig på det själv nuförtiden. :) men nu går det att kommentera hos mig igen..

Jag har ju velat fram och tillbaka ang flytten hem. Har faktiskt mått dåligt av att tänka på det. Är för rädd att bli arbetslös, så flytten får vänta. Det känns inte rätt nu.
Vill aldrig mer bli tvungen att vrida och vända på vartenda öre. För 7 år sen hade jag det så...
Nu kan jag unna mig ett och annat och det är sååå skönt!!
Pratade med mamma om det. Hon förstår det, men är ledsen, det vet jag. Men varken mamma eller mina vänner betalar min hyra...
Det var som en last lyftes från mina axlar när jag förklarat det. Nu ska jag renovera lägenheten och ideerna bara snurrar i huvudet :0)
Jag kommer att flytta hem en dag, men när det känns rätt!

Ville berätta det för dig..

Kraaam Tina