måndag 13 januari 2014

Olustig.


Det här är Zinja, en mycket speciell dam som är väldigt olustig över kylan där ute. Hon tror hela tiden att hon vill gå ut och säger till högljutt och ofta. Men så snart hon är ute vill hon in så klart!


Heta element är hennes favoritplatser och hon har flera bäddar vid fönstren. Det är tvättdags, först på höger sida och sedan den vänstra.

Noggrannt och på båda sidor, inget fusk här inte!


Färdig för att pröva på att gå ut igen...!

Gulligt av er att tänka på Leodin. Han sitter säkert inne i stugvärmen när jag jobbar och går i koppel på promenaderna när vi är utanför gården, tätt intill matte.

Kramar //Cia



18 kommentarer:

Monika sa...

Åh! Sååå vacker hon är! Jag älskar katter. Ja egentligen alla djur. Med katter är det ändå något alldeles speciellt. Så har det varit i hela mitt liv. Ja, faktiskt redan innan jag kunde gå har det berättats för mej :o)

Här hade hon absolut inte velat gå ut just nu! (-26) :o)

Vi har ingen katt då min gubbe är allergiker. Men två av våra döttrar har så jag får kela och pyssla om deras katter mellan varven :o)

Ha det gott och håll er borta från vargen!

Kram
Monika

Meta sa...

vad härligt med flera djur, önskade jag kunde det med men vi är lite för allergiska för det.Inte jag då i alla fall.
Fröken är allt bra fin där hon sitter och tvättar sig.
Ha en fin vecka
kram Meta

Fågel Blå sa...

Helt underbar katt du har och vilka fina bilder du fångat på henne,
Det låter som ni har det bra inne i stugvärmen,
Kramar Kathrine

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vår Båtsman har samma problem nu. Han vill gå ut är ute 2 minuter vill sedan in.ä "Glömmer" bort att det var kallt ute och vill ut igen... Nu har han tjurat ihop totalt och muckar med sina katt"syskon". De är innekatter och de förstår inte alls Båtsman dilemma:)

Jättefina bilder på er katt. Jag kan riktigt se hennes frustration.
Ha en fortsatt skön kväll

Jenny sa...

Så himla fin färg på katten! Ja, våra katter de ska ut och sen är de inne lika snabbt igen. Men vad konstigt det är, för vissa dagar verkar de tycka att det är för varmt inne. Då söker de sig till svalaste rummen. Men som idag, då har de legat i det varmaste rummet där pelletskaminen går, och den ena låg på hallgolvet där vi har golvvärme.

Kram,
Jenny

Vardag och flärd sa...

Så fin hon är, din Zinja! Våra katter vill absolut inte gå ut i kylan, sitter helst på elementen eller ligger bredvid. När de sitter på elementen är de väldigt intresserade av fåglarna utanför fönstret men gå ut vill de inte.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

lisashus sa...

Vilken underbar liten dam och jag känner nog som hon för kylan - när man tittar ut ser det ju sååååå mysigt och fint ut, men ack, så bitande kallt när man väl är ute!
Lycka, att hon har en snäll matte med varma element och sköna bäddar, som månar om henne!

Kram
Lisa

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hun er en riktig fin dame denne kattefrøkenen din ! Ja det er moro å se på kattene når de vasker seg , så nøye , så nøye , ikke mye stress der . Jeg har en katt som går ut og inn hele dagen og to som jeg må holde inne en gooood stund , ellers stikker de av gårde til det området vi bodde i før. Å fytterakkern det er slitsomt å passe på at de ikke kommer seg ut og for ikke å snakke om den kattedoen som stinker og må tømmes hele tiden , fysj ! Men det er koselig med katt da Cia ! God kveld til deg ! Klem

Anonym sa...

Otroligt vacker färg på kissen!!
Skönt med värme från elementen, förstår om hon är rädd om sina tassar i kylan.
Kram
AC

Lily sa...

Vilken vacker dam :)
Ha det gott
Kram Lily

Unknown sa...

Jag har två 9-åriga herrar här som känner likadant. De är uttråkade och sover mest. Så vacker hon är din dam! Så roligt att få en hel bildsvit på henne!
Älskade katter!
Kram.

HWIT BLOGG sa...

Åh vilken snygg röd madame! Jättefina bilder du fångat av henne...
Min fläckiga sak är likadan, in och ut HELA tiden!
Ha en fin vecka, sköt om dig...
Kram Titti

Felix sa...

Så fin Zinja är! Här har vi en Tiger som förstår henne fullständigt! Ut i någon minut, sedan springer han helst in igen... Fönsterbrädan med varmt element under är perfekt då man kan spana samtidigt. ;-)

Vinterhälsningar
Elisabet

Unknown sa...

Visst är det fantastiskt att försöka förstå varför djuren gör som de gör!?
Min katta beter sig på samma sätt, som din.
Kram
Ingemar

Bitte sa...

Vad fin hon är, din vackra madame! :-) Jag förstår att hon håller sig inomhus, jag ångrar mig också så fort jag kommer ut i kylan. Iofs så måste jag gå ut emellanåt för hundarnas skull, så det är bara att klä på sig och se glad ut.

Trots att vi bara har haft vinter i en vecka så har jag redan tröttnat på den ;-).

Många kramar
Bitte

Chokladvillan 1910 sa...

Vilka fina färger godingen har ! ;)
Har inga erfarenheter av katt...bara hund. ;)Har ni sett mer spår av vargen ? Tänk att fota en varg ! Läskigt men fascinerande. Jag har fastnat i Pinterest, där glömmer man tid & rum...ujujuj !
Må så gott & ta hand om dig !
Kram Anki

Vit Hortensia sa...

Zinja...vilket vackert namn på en vacker misse!
Jag skulle nog också helst vilja kura inne när det är snöigt och kallt. En promenad är alltid skönt, men att sopa fram bilen, skrapa rutorna, sätta sig på ett iskallt säte och ge sig ut och halka på vägarna gillar jag inte! Fast bor man på landet och har ett jobb att sköta är det bara att gilla läget. Vintern blir nog ändå föredömligt kort i år, hoppas jag i alla fall.
Ha en fin dag Cia!
Kram
Birgitta

Fia sa...

Naw, katter när de är som allra bäst ♥ Känner igen det där precis, det högljudda jamandet när de vill gå ut, o sen kvickt in igen när det är minusgrader;)) Tack för mysiga kommentarer hos mig, o ha en härlig nerförsbacke till fredag ♥ Kram fia