fredag 28 juni 2013

Lätta sidospår.


Elektrikern har varit här och kopplat ihop tåtarna. Nu har han åkt och brädhögen väntar på en andra målning, och snickaren är på väg med mer panel! Men först måste jag hämta en sak i källaren. 


På vägen ner ser jag att basilikan trivs i drivhuset och inte behöver den vatten heller. Shersminen blommar och jag bryter av ett par kvistar för att ta in, det luktar så gott.


På en vägg upptäcker jag hur fin vinterns förvaring ser ut, jag kanske ska gå upp efter kameran.


Tänk att hjulen och lilla vagnen står här och trängs, så vackert det är med trähjul!


Och skopan har ärgat, jag gillar verkligen färgen på den!

Upp och lägg in bilderna på bloggen. Och blommorna ska ner i en vas. Vad var det jag skulle hämta i källaren, innan jag skulle börja måla...? 

Önskar er en fin fredag!

20 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En liten stege kanske... känner igen det där, att det kommer en massa roligheter emellan. Men måla hinner du, fota ska man göra när tillfället dyker upp.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Huset bakom lindarna sa...

Hoppas du kom ihåg att sätta blommorna i vatten, det där andra kan vänta. Fint att du fångade de vackra gamla sakerna så vi fick se. Kram/Finas mammis

Solstrimmor sa...

Haha, precis så där är det... det finns så många sidospår på vägen! Men så fint du har det på din väg till det där du skulle hämta... jag njuter och ler.

Ha en fin helg bland brädor och färg!
Kram Eva-Mari

blockethuset sa...

Ha ha...exakt så känner jag mig hela tiden...lägger något där och hämtar något och telefonen ringer och vips vad det blommar på trappan och där behöver katten mat och flugor som ska dödas och maten ....och och och..du vännen en STOR KRAM! Härligt inlägg som alltd hos dig!
C

Jenny sa...

Ha ha, det där känns igen! Kan ta lång tid innan det man tänkt göra blir gjort. En annan klassiker är att gå in i ett rum, eller öppna dörren till skrubben och... öh, vad skulle jag göra här?

Åh, såg just att min schersmin också börjat blomma, den är bara för härlig!

Ha det bra,
Jenny

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Åff a meg , jeg kjenner meg igjen i det du sier der , desverre. Det er så man kan begynne å lure noen ganger altså . Opp i 2. etasje for å hente noe , så begynner jeg med noe der og siden går ned. Først når jeg kommer ned igjen husker jeg på at jeg skulle hente noe i 2.etasje !!! Så koselig det så ut i kjelleren din da , med flotte saker ! Ja enig ... så nydelig farge da ! Ja du her også må man betale tv lisens to ganger i året og i tilegg må man betale månedsbeløp for å se på den forbannede tv`n. Grrr ! Staten skal ha vet du ! Blir spennende å se når alt arbeidet blir ferdig hos deg. Ja jeg møblerer og flytter vegger hver natt nå . Innen jeg flytter 15.Juli er jeg nok helt utslitt tenker jeg. God klem til deg.

Meta sa...

Du det där känner jag igen. Till slut kommer jag på det i alla fall.
Så fint du har det i din källare, där kan jag inte hålla med dig hos oss är det inte så stor plats allt står på varandra och då blir det inte fint.
Ha en fin fredags kväll
Kram Meta

Här är gudagott att vara ! sa...

Åh nu har jag missat så många av dina fina blogginlägg ! - Himlars vad effektiv du är...Jag skulle aldrig ge mej på att måla vitt och rött samma dag...Ja sån är jag, kladdar och spiller färg överallt där det absolut inte ska vara ! - Så då skulle det säkert bli mycket rosa ;)
- Känner så väl igen det där beteendet att göra flera saker under tiden man skulle göra en enda. - Men det är väl typiskt kvinnligt eller hur ?!
Här finns det också en hund som har en väldigt trist och tråkig matte !
- Den hunden släpar också på en boll ;))
Gillar ditt nya fynd ! - Med tanke på alla valmöjligheter tycker jag att du ska välja ett löst tyg ;)
Skönt att få semester förstår jag, så njut nu allt du kan !
Varmaste kramar från mej ♥
Anneli

Annas röda stol sa...

Aj, ja så kan det vara att glömma bort vad det egentligen var man skulle göra när man stöter på så fina saker som hos dig :) Ha det gott. Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Ja, det är otroligt vad man kan bli distraherad av fina saker och glömma bort sitt ärende! Men det låter som du njuter av det du gör och vagnshjul är så vackert och passar så fint på ett gammalt ställe.
Ha en härlig helg, vännen!
Kramar Eva

Tinas bo sa...

Hahaha ja så kan gå ibland... :0)
Härliga bilder och vad flitig du är!! :)

Men glöm inte att koppla av emellanåt!

Kraaam Tina

Odensvi gård sa...

Härliga och inspirerande sidospår!

Tinas bo sa...

Hej igen...

Kommenterade på tyska, får svar på engelska... M gillar tydligen inte tyskan.. :)
Jag är lite skeptisk/återhållsam när det gäller M.. Har t.o.m fått emails att det kanske inte är som man tror... Han var t.ex på Facebook som kvinna i början... hmmm
Men vackert har han/hon :)

Kraaam

lisashus sa...

Vilka läckra bilder! Så vackert med din vinterförvaring! Ett riktigt stilleben!

Mycket på gång hos dej!
Önskar dej en fin helg!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Vilken tur för oss läsare att du styrde in på sidospåren!! Nu fick vi som vanligt en trevlig stund vid datorn! Fina bilder med mycket känsla för det som är värt att fånga med kamera.
Lycka till med ditt arbete!

Fågel Blå sa...

Åhhhhhhhhhhhhhhh så vackert du har det, och gamla vackra redskap är underbara,
Önskar dej en fin helg
Kramar Kathrine

Min plats i solen sa...

Finfina bilder och ibland är det härligt att hamna på sidospår. :)

Njut av din helg!

Kram Lotta

Tidevarf sa...

Den skopan har ju en helt underbar grön färg och bilderna från källaren är ju så läckra.
De ser ut att komma direkt från ett reportage!

Kramar
Anneli

Eva sa...

Oj vilka fina bilder! Stämning... Det gäller att se det vackra i vardagen, precis som du gör!

Kram, Eva

Fint o Fult sa...

Fantastiska bilder från källaren... och det känns igen det där - att man gör tusen saker emellan och har tillslut glömt vad man en gång började med :)
Kram Monica