torsdag 3 januari 2013

F-bolag!


Tänk att det ska vara så förbenat svårt att ha att göra med försäkringsbolag! Bolaget har betalt tillbaka en del av en bilförsäkring, är vänliga och talar om beloppet och jag har fått två olika inbetalningsdatum - men pengarna har inte kommit in på kontot. Till vilket konto har de skickat dem? Nej, det får de inte tala om! De kan inte ens bekräfta mitt konto, möjligen clearingnumret. Knappt jag tror det är sant, snacka om moment 22. En stor del av eftermiddagen igår gick till mail och telefonkontakt och jag kände mig alltmer som ett rivjärn!



I morse vakande jag som en fullblodshäxa, ringde igen och först nu förstod de att beloppet inte kommit in på mitt konto, de skull kolla med ekonomiavdelningen... Det var det jag ville få dem att förstå vid mitt första samtal. Hur svårt kan det va!
Jag har vare sig lust eller tid med tjafs, jag skulle ju städa klart i arbetsrummet! Nu tar jag ett djupt andetag och går in där och städar tills de ringer. 

Är ni kvar? Kände att jag behövde skriva av mig.

Önskar er en bra dag, utan tjafs!


15 kommentarer:

Tidevarf sa...

Hej,
Hoppas det löser sig för dig. Fint inlägg nedan med terrinen, så lustigt för påminner om mitt andra inlägg i augusti. Visst är det fint med att fånga solen ljus så där.
Sedan så har jag mejlat dig.

Hoppas din dag blir kanon trots allt.
Kram
Anneli

Ninni Persson sa...

Så frustrerade med en massa sjafs,jag förstår hur du känner dig,man kan liksom bli galen på sånt där.
Hoppas det löser sig snabbt nu.
Kramar
Ninni

Tinas vita bo sa...

Ja det där känner jag igen...
har ibland känslan av att man inte talar samma språk..

Men det ordnar sig ska du se!

Kram Tina

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Å jeg kjenner meg igjen i de frustrerende følelsene der altså.Jeg sliter også med noen telefoner som taes og mennesker som ikke skjønner en dritt , rett og slett. Det er til å bli gal av ! Flott start på det nye året ... ikke sant ?? Hehe. Stor klem til deg !

Familjen Zaar sa...

Såååå frustrerande ! :(
Hoppas att du får ordning på det hela.
Kram Anki

Anonym sa...

suck suck. Har varit med om sånt oxå!

margareta

Vårt röda hus sa...

Oj, då! Du får nog byta försäkringsbolag, hota med det så blir dom nog mer tillmötesgående!! Inte kul när man måste bli a r g för att allt ska funka!

Hoppas det löser sej på ett bra sätt till slut.
Kram Eva-Mari

Mina drömmars hus sa...

Hoppas du får ordning på allt.
Härligt bild, jag gillar rivjärn jag :)
Kram
AC

Lilla Blanka sa...

Först..*kraaaaaam* :))

Det ordnar sig med försäkringsbolaget skall du se. Men de brukar ta sååå god tid på sig att återbetala. (3 mån senast för min del..men de sa ett par veckor i telefon)

Vackra bilder! ❤

Kram igen ;)
Mia

Vardag och flärd sa...

Det tar på krafterna när det är tjafsigt! Hoppas det har löst sig för dig nu!
Kram
Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Jaha, det är inte att jag känner igen det lite grand. Jag har lämnat mitt aktuella kontonummer för utbetalningar som försäkringsbolaget skall göra till mig och lik förbaskat (ursäkta) skickar dom pengarna på avi och då kan jag hämta ut dom på typ ICA och gissa vad som händer då?! Jo, jag får betala för att få mina pengar, och då erbjuder ICA att jag kan betala varor från affären med avin och gissa vad som händer då - jo, då får jag betala en kostnad till ICA.......Jag hade problem med att behärska mig.....fort hem och igång med skrivandet till förs.bolaget.
Så ja, jag håller med dig, ibland blir det föööör krångligt när det egentligen är väldigt enkelt.
Ja, det blev en lång utläggning!
Kramar
Agneta

Blockethuset sa...

Ja..ibland behöver man vara ett litet rivjärn eller en eländig liten bitch..:)..Ideén som någon skrev om att byta bolag funkar perfekt! Utan sina kunder är de ingenting!
Så kämpa och ge dig inte!
Styrkekram
Carina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

ja vad säger man....klart man måste få bli arg och det ordentligt....hoppas att det löst sig nu annars stå på dig men visst vill man lägga energin på något annat än motsträviga försäkringsbolag!!! Stor kram från Maja

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Från en häxa till en annan, jag vet hur för....ad man blir. Vår fyrhjuling började osa bränt och det rök, riktigt otäckt, har försökt få tag i den vi köpt av men det var goddag yxskaft. Sen har julgransfoten läckt, så nu är det byggfläkt och en mkt sur make! Saker ska fungera och man ska få slappa runt när man är ledig, hoppas du fick ett bra samtal igår.
Kramar
AnnaMaria

Frøken Anker sa...

UH!!!... jeg HADER også at skulle bruge timer og dage på at RINGE.Ventetid og kø, og folk, der ikke forstår, hvad man vil. Så hellere en mail. Men ikke alle firmaer bruge mail idag.

PS... jeg håber din ventetid snart er over med dine ting fra Frøken Anker :-)

Kram
Birgitte