torsdag 1 november 2012

Ännu en dam har flyttat in!



Här är damen som flyttat in, en oljemålning på duk från 1800-talet, så fin! Ni som har varit med ett tag vet att den förra damen blev av med sin ram, men jag tror den här får vara kvar. 


Direkt när jag såg henne ville jag att hon skulle få flytta in hos mig. Inte förrän hon kom upp på väggen såg jag att hon är tårögd stackarn, fantasin sätter igång. Så har hon en fin brosch och kragen är så tunn, så tunn. Nu ska hon komma upp på ett bra ställe där hon passar in. Det är skumt ute så jag fotade henne i burspråket.

Önskar er en fin torsdag, själv återgår jag till arbetet som aldrig tycks bli färdigt.

Kramar från mig!

18 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Et nydelig , gammelt maleri som du har fått tak i der. Så levende og så triste øyne ! Ja du kan bare tenke deg... hehe. Det er bare så fiint med malerier ! Jeg ønsker deg en god torsdag kveld ! Klem klem

Norregård sa...

Hon är superfin Vännen:))

Kram Malin

Solstrimmor sa...

Helt underbar dam! Hon passar perfekt i ditt hem:)

Novemberkram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till ett toppenköp, hon är så vacker. Snart har du din vägg klar också, kommer visa min om en vecka.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Men vad avundsjuk jag blir...vilken vacker tavla och kvinna! Förstår att hon fick flytta in till dig!
Ha det så gott i kväll och en fin helg!
Kram Raina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

hej fina ! Vilken vacker tavla o visst är det så att man kan se hennes ögon tåras undrar varför????? stor kram från Maja

Ewa`s Galleri sa...

Superfin med ram o allt
ha en skön kväll

Vardag och flärd sa...

Hej vännen! Så fin dam och ramen är ju så fin och passar så bra!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Blockethuset sa...

Jättevacker!Visst är det härligt med gamla tavlor..själv köpte jag nyligen ett gammalt foto med en vacker ram. Skulle bara använda ramen, en ung man på bilden..men ju mer jag tittar på honom så kan jag liksom inte plocka ut fotot. Stackarn, där skulle jag slänga bort honom för en rams skull. Så kontentan av detta blir nog att han åker upp på väggen ändå! Vem han nu är?
Kram kram
Carina

Snäckskalsdalen. sa...

Hon lider av olycklig kärlek och det är hur romantiskt som helst.....så vacker tavla. Jag blir lite lyrisk när jag ser så här fina tavlor.....jag blir sentimental...vilket är fint!
Agneta kram

gamla skolan sa...

Vackert !!! Grattis till ett fint köp !
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kramar // Susanne

Fågel Blå sa...

Så otroligt vacker målning!
Helt underbar!
Önskar dej en fin Helg
Kramar Kathrine

Unknown sa...

Hoppas att damen ska trivas!.....och att du INTE tar av ramen och sprayar den vit. Denna Dan kräver en GULDram!
Önskar dig en fin Helg!

/Ingemar

Tina sa...

Så vacker tavla!
Hon liknar ett bokmärke jag hade som liten...

kram o trevlig helg

Tina sa...

Så vacker tavla!
Hon liknar ett bokmärke jag hade som liten....

kram o trevlig helg

Unknown sa...

Vilken fin målning och ram!!
Undrar vem konstnären är och vad hon kan vara värd.Du har nog gjort ett fynd! Är också nyfiken på var hon kommer ifrån och var du köpt henne. Typiskt mig att alltid spåna om värde och fyndchanser men så är det, lediga stunder ägnas åt fyndletande på nätet.
Trevlig helg!

Kristina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Nina sa...

Så vacker hon är!