onsdag 10 februari 2016

Det som alltid funnits.


Skulle klippa ner hjärtat på tråd och använder som vanligt saxen i kökslådan, den som alltid finns där.
Och som vanligt finns alla andra redskap där, de som aldrig tycks bli utbytta. 


Hundar har alltid funnits i mitt liv men nu har jag ingen egen. Det här är grannens hund, en blyg herre som jag lånar ibland. Nej, det är inte samma HUND som rymde hit tidigare.


 Han börjar känna sig trygg hos mig nu och tycker det är spännande att få vakta vid grinden.
Jag mår bra att få ha honom här, gå promenader, leka sök och sedan höra honom snarka när han sover.
Även katten trivs med honom!

14 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så perfekt med "lånehund"! Det skulle jag också kunna tänka mej numera.
Det du har i din låda är helt perfekt tycker jag, inget du behöver rensa bort.
Gamla redskap är oftast mer gedigna än nya!
Kram/Finas mammis

Meta sa...

Det är praktiskt med hundar man kan låna. Ser lite blyg ut.Förr lånade jag en schäfer när jag bodde granne med en knivmördare som var hemma ibland på permission.Det kändes rätt tryggt.
Ha en fin mitt i veckan dag
Kram Meta

Cat sa...

Men så underbara verktyg, så många som använt dem före dig :-)
Perfekt att låna in en vakthund lite då och då.
Ha de gott. Kram, Catarina

Erikslundsliv sa...

Jag har också en "Hjärtan på tråd"- blomma, ska man klippa dem ibland? Jag fick min av en vän i somras och nu växer den så det knakar så det kanske vore på tiden...
Fina redskap du har, gamla och med fin patina men lika användbara än. Sånt gillar vi!
Vilken fin hund du får låna ibland! Och vilken tur att han och katten går bra ihop också!
Ha det gott!
Kram, Ann

Vardag och flärd sa...

De gamla redskapen håller i långa tider och så är de så mycket vackrare än plastsaker! Jag håller på att plastbanta och trodde det var lätt men jag har ju mängder av plastsaker. Och definitivt kommer det inte in nya plastsaker!
Så roligt att du får låna hunden ibland, skönt att ha en fyrbent vän.
Ha det fint, nu går det mot helg igen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så fine gammle redskaper du har i skuffen din ! En vakker lånehund du har på besøk ! Det er sikkert koselig for både deg og hunden kan jeg tenke meg . God natta til deg ! Klem

lisashus sa...

Vilken fin fyrfoting du har i grannens hund! Roligt med sådant sällskap ibland.
Ja, gamla redskap hänger med, och de gamla är ju oftast av bättre kvalitet och håller länge! Återbruk när det är som bäst!
Kram
Lisa

Eva sa...

Så vackra redskap - inte behöver du byta dem!
Fint med lånad vovve. Han ser ut att gilla att vara hos dig. Kul!
Kram Eva

Vit Hortensia sa...

Det verkar vara likadant med djur som med människor, att det ska finnas en kemi som fungerar för att man ska trivas ihop. Tänk så ofta det ändå stämmer det där med "sådan husse, sådan hund". Tycker nog att den här hunden ser ut att passa dig trots att jag inte har en aning om varken hur du ser ut eller hur du egentligen är. En känsla bara :)
Jag har också en del gamla köksredskap, som en gammal potatismosstöt med så mjukt format tjockt träskaft. Damen som fixade sin potatismos med den före mig hette Margit och varje gång jag använder den tänker jag på henne. Hon är borta nu, men var en riktig krutgumma fram till sin 98 årsdag.
Kram till dig!
Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Härliga gamla redskap ;)...fast korkskruven börjar nog bli förlegad nu...fast vill man öppna ett fint årgångsvin så är ju en korkskruv bra att ta till...annars säljs det ju vinboxar mer och mer...tråkigt egentligen !!...roligare att "korka" upp en fin flaska vin ;))...härligt med "lånehund"
Kram bia

HWIT BLOGG sa...

Skulle vara jätteskoj att "låna" en hund då och då...långa promenader osv men "pass" hela tiden, näe det går inte just nu!
Det räcker med katten :)
Fina bilder du bjuder på, snygga gamla redskap också...sånt gillar vi!
Önskar dig en skön kväll och härlig fredag.
Kram från Titti

Solstrimmor sa...

Vackra och funktionella! Hållbara livet ut. Dem ska vi vara rädda om. Äppelurkärnaren t ex, med sin rediga knopp, så lätt att trycka igenom frukten... den moderna jag har är oduglig! Men min potatisstomp från forntiden, den gör ett bra jobb!
Blir så djursugen när jag ser fina grannvovven! När kommer din gårdshund... är det inte läge snart?

Ha en fin helg!
Hjärtekramar från Eva-Mari

Hajan sa...

Det skulle vara så roligt med ett husdjur, men går man som jag,
då skall man inte krångla med en hund också. Det räcker med Rullatorn
Inland är min dotter hundvakt, så då träffar jag den lilla Orvar
som är så klok och god.
Som barn hade vi alltid hund hemma. Men det ät väl inget att tala om i dag när man är 85 år, den tiden har varit.
kram från Jajan

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin vovve, han ser ut att ha snälla ögon! Och så mysigt att ni trivs med varandra och att du får låna honom!
Agneta kram