söndag 23 augusti 2015

Varmt på verandan.


Under dagarna blir det väldigt varmt på verandan, det gäller att vattna för att hålla växterna vid liv.


Det här är både min och kattens favoritplats. Zinja älskar värme och är för det mesta först i korgstolen. Men hon är helt omöjlig att fota! Hon kommer direkt mot mig och kameran när jag ska försöka ta en bild. 

Verandan används även som målarrum, delar av ett blivande sovrumstak ligger på tork.


Till vänster om korgstolen har jag släpat ut ett glasskåp. Det består av två delar och jag sågade det övre grundare, så att det inte ska kännas så stort. 


Hästen målade min pappa till min födelsedag, jag fyllde tio år. Han sa att det var en chokladhäst och jag trodde länge att det var en hästras! 
I går när jag kom hem låg det en chokladkartong på den lilla verandan. Kanske är den från någon  som läser bloggen så jag passar på att tacka!

Er andra önskar jag en fin söndag!
Kram /Cia



13 kommentarer:

Vit Hortensia sa...

Du har ett så underbart personligt hem Cia. Jag bara njuter av dina vackra bilder!
Ha en fin söndag.
Stor kram
Birgitta

Solstrimmor sa...

Ja, det var jag som var förbi... nej då, jag skojar bara! Så spännande med en hemlig chokladkartong på verandan! Du vet nog kanske vem den hemlige/a är...

Skönt med en så vacker harmonisk veranda där älsklingsstolen kan stå. Att hinna först till den gäller även här och att det är svårt att fota katter har jag fått erfara! Bara när Maja sover kan jag fota, hon är ju döv... på gott och ont. Men hon lider inte ett dugg av det!

Ha en fortsatt fin söndag.
Kramar från Eva-Mari

House and Garden by Bia sa...

Vilken härlig veranda...mysigt att sitta där i korgstolen och filosofera ;))
Här blir det en softardag efter gårdagens surströmmings skiva ;)
Nu ut i solen ;)
Kramis bia

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ojj så spennende med en konfekteske uten avsender ! Det er så koselig på verandaen din og du gjør det så fint allting . Tusen takk for mail og du verden , det var spennende saker ! Ønsker deg en fin sommersøndag ! Her er det fint nå , men i morgen kommer regnet . Klem klem

lisashus sa...

Spännande med hemlig choklad! Kanske en beundrare rentav! :)
Nåja, väldigt fina tillsammans med chokladhästen är de, men jag anar att de kanske inte varade så länge - praliner är ju såååå goda!

Jag kan tänka mej att det varit varmt på din veranda i solvärmen - perfekt att torka trä då. Dessto kyligare kvällar och nätter, oj, vilken skillnad det är i temperatur.
Vilken härlig korgstol, och om katten gillar platsen - då är det en bra plats!
Underbara tillbringare - så vackert att bara ha dem stå, och kanske ibland få lite blommor att ståta med.
En fin fortstättning på helgen och en god start på veckan önskar jag dej!
Kram
Lisa

Meta sa...

Hihi hade kunnat vart jag men det var det inte lite lång väg för att komma oanmäld. En fin häst och så kul att du har den välbehållen kvar
Veranda är härligt, det är mitt mys och enda sittplatsen i soffa just nu så den gillar jag.
Ha det gott
Kram Meta

Margareta sa...

Åhh,så mysigt på verandan.Korgstol med en sovande eller spinnande katt är ju verklig livskvalité och hemtrevnad. Så fint innanför glasdörrarna.jag gillar kannor och terriner stort.Och en fin häst har du också.....och choklad som är så gott.
Önskar dig en fortsatt fin augusti!
Kram Margareta

Erikslundsliv sa...

Samma här! Jag vattnar och vattnar. Nu har ju blommorna tagit fart när värmen kom.
Kanske blir det som i fjol när jag hade pelargonerna ute på verandan till första advent?
Ser fint ut på verandan! Min katt svimmar nästan av värmen, han ligger på rygg med tassarna upp på det svalaste ställe han kan hitta. Och det är ju INTE verandan, i alla fall inte på dagen. På kvällen när vi äter middag där ute så älskar han att ligga på pinnsoffan och snarkar då som en hel karl!
Ha en fin vecka!
Kram, Ann

Fågel Blå sa...

Fin ny vecka till dej!
kramar Kathrine

Min plats i solen sa...

Så gott ni har det där på verandan, du och katten. En härlig oas. Och vad spännande med en chokladkartong från hemlig avsändare. Vilken trevlig överraskning. :)

Ha det så gott på din fina veranda.♥

Kram Lotta

Hajan sa...

Hoppas det var en god choklad, vilka fina överraskningar.

Ha en bra dag önskar Hajan

HWIT BLOGG sa...

Så mysigt på din veranda och en chokladhäst är ju inte så dum :) Härligt minne...
Önskar dig en finfin vecka!
Kram Titti

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Cia.
Som alltid så visar du helt underbara bilder från ditt hem.
Alltid när jag kikat in hos dig så vill jag greja o fixa hemma, jag går runt och tittar o funderar :)
Hoppas allt är bra med dig och att du får en underbar fredag och helg.
Kram kram
Jessica