söndag 2 augusti 2015

Jag skyller på månen.

Månen är nu extra nära jorden och extra stor, blåmåne kallas det tydligen när vi får fullmåne två gånger på samma månad.
Jag brukar sova dåligt vid fullmåne och nu är jag dessutom så rastlös.


En närbild på den finaste quilten från Fågel Blå Butik. Just nu som överkast på min säng.

( Sköna Hem Antikspecial; Lantlif och det gamla Huset, Lena Einarsson ) 

Särskilt under semestern brukar jag köpa en hel del tidningar, men inte den här sommaren. Egentligen skulle jag bara behöva dessa två böcker, snart 20 år gamla men jag tröttnar aldrig på dem! 
Senaste tiden har jag varit hemma väldigt lite och om några dagar är jag på väg igen. 
Kram /Cia





16 kommentarer:

Hajan sa...

Så spännande det låter, att vara på väg igen. Underbart det är så länge sen jag var på väg någon stans, ha,ha ja till Konsum går jag ju.
Så snyggt täcket är, Hon har så mycket snyggt.

Ha en trevlig Söndag tillsammans med månen, det ordnar sig.
Förr var jag väldigt känslig just vid fullmåne. men det är länge sen,

hälsar Hajan

Fågel Blå sa...

Hej!
Vad fint att du gillar quilten, och den passade ju superfint på sängen,
tack för du länkar till mej!
Hälsningar Kathrine
Kramar

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har missat att det är fullmåne, lika
bra det för det där med sovandet har jag
bekymmer med också. Och så fint täcke,
Kathrine är otrolig på och hitta fina!
Kramar/AM

lisashus sa...

Jag har också missat fullmånen, men såg den först igår kväll.
Trist när man inte kan sova!
Jag känner igen detta med rastlösheten och på sommaren blir det många besök och utflykter hit och dit.
Det täcket är ju helt underbart vackert och din säng ska vi inte tala om!!! Otroligt vacker!
Åh, den boken som ligger överst - den har jag också, plus en massa andra böcker som har flera år på nacken! Ja, vissa böcker och bilder håller sej genom tid.
Ha en härlig söndag!
Kram
Lisa

Huset bakom lindarna sa...

Jo jag såg månen i går kväll på väg hem från den årliga byfesten. Men jag sov gott. Så den här månen hade ingen inverkan på nattens sömn, men man vet aldrig. Det är bra att kunna skylla på månen ibland, jag har en dålig sovnatt varje vecka som regel...
Ditt överkast förstår jag att du bara älskar, det är helt ljuvligt. Nu måste jag titta in hos Fågel Blå också, jag har hört så mycket gott om den butiken! Ha det bra!
Kram/Finas mammis

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det känns som ingenting är som vanligt denna sommar...är stressad i hela kroppen och har inte kunnat sova de två sista nätterna...är det månen tro? Kan det bli extra påverkan om det är fullmåne två gånger samma månad?
Ha det fint, var du än är på väg någonstans.
Kram,
Regina

Erikslundsliv sa...

Månen är magisk och fantastisk och nära nu på något vis! Det är svårt att fota den men du lyckades! Jag har också försökt men det blir inte så bra foton. Täcket är jättefint och passar perfekt på din järnsäng.
Ha det gott var du nu än ska ta vägen!
Mot nya äventyr!
Kram, Ann

HWIT BLOGG sa...

En väldigt märklig sommar...och fullmåne! Ok, förklarar min sömnlöshet igen! Spännande att se vart du är på väg nu igen...
Kram till dig,
Titti

Vardag och flärd sa...

Fullmånen är garanterat orsak till både sömnlöshet och oro, jag vill njuta av det vackra månskenet men kan inte göra det när jag inte får sova alls.
Quilten är vacker och fin i färgerna, den förgyller!
Ja du, passa på att åka på trevligheter när du kan - förmodar att du berättar sen för har man sagt a .....
Ha det riktigt bra, vännen!
Kramar Eva

Meta sa...

Det är tydligen många som har det svårt att sova vid fullmåne. Ännu känner inte jag av det i alla fall men dottern gjorde det i natt så hon är så trött idag. Vi hann ändå med en bra och fin tur idag
Ha det gott på resan
Kram Meta

Solstrimmor sa...

Underbar quilt, så mild i färgerna, fin som överkast. Den här gången har jag inte märkt av någon av månarna, sovit har jag gjort som vanlig, är så glad över min sömn.

De fina, nu ofattbara gamla böckerna finns här också, jag bläddrar i dem ibland och förvånas över att de ännu känns så aktuella.

Hoppas du får lite vila innan jobbet drar igång igen.

Kramar från Eva-Mari

Vit Hortensia sa...

Härligt att vara på väg....och att ha en så fin säng, med så fint täcke! Sen är det inte alls roligt att ligga och vrida sig på nätterna hur vacker månen än är där på den mörka himlen!
Sommarkram!
Birgitta

Helt enkelt hemma hos mig sa...

VI var på Öland i helgen och på natten tog vi oss en promenad i månskenet. Set kändes lite spökligt men vilket häftig sken ! När vi kom till husvagnen så kunde jag inte sova men det var inte månens sken. "Gubben" snarkade så pass så det borde varit många som hölls vakna runt omkring;)

House and Garden by Bia sa...

Jag sover ganska bra, hihi....så känning av månen har jag inte, men jag älskar månen och dess mystiska ljus (helst på vintern)...undra vart du ska dra iväg då, hihi......vi ska dra iväg på restaurang ikväll med några vänner...men det blir inte här på ön, utan vi ska till stan...tar bara 20 minuter med bil ;))
Ha det gott!
Bia

Min plats i solen sa...

Trist när man har svårt att sova och bara ligger där och snurrar. Jag hoppas att du sover bättre nu och att du har det trevligt på din resa. :)

Ta hand om dig.♥

Kram Lotta

Marie maräng sa...

Inget vidare när man inte får sova ordentligt...
Jag känner också av månen men så illa som det varit med att få sova den sista tiden så känns som det är fullmåne varje natt...

Snyggt det blev på sängen!

Trevlig helg!
Kram Marie