torsdag 26 juni 2014

Tufsig trädgård.


Fastän jag inte rensat så mycket i trädgården blommar pionerna allt eftersom. I år blev min omvårdnad mest nya buskstöd!


Och gräsmattan har inte blivit klippt så många gånger, men vem kan klippa ner dessa prästkragar, vilken belöning!


Nätterna är fortfarande luriga när det gäller temperaturen. Rosor tål en hel del men tomater och annat får ett "täcke" över sig under nätterna. Ett växthus skulle fixa det hela!


I trädgården växer förstås även blåklockor. De här råkade jag klippa ner med trimmern, nu står de och förgyller burspråket. Och utanför blommar jasminen som aldrig förr!
Allt gott till Dig!
Cia

13 kommentarer:

Katta sa...

Tufsiga trädgårdar är de finaste tycker jag. Tror nog blommorna mår lite gott av att få vara ifred ibland. Kram Katta

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Ljuvliga bilder.../Lilla gummann

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En äng med prästkragar i gräsmattan är jättefint, jag sparar också såna öar. Fint litet växthus, jag drömmer också om ett stort.
Kramar/AM

Solstrimmor sa...

Så fridfullt och vackert!

Njut!
Kramar från Eva-Mari

Vit Hortensia sa...

En fördel med utebliven sommarvärme är ju så klart att allt blommande blommar lite längre. Fast det är väl ändå att ta i med frost i slutet på juni, som många i vårt avlånga land har haft!
Min pion står på norrsidan och trivs inte alls där. En liten blomma skickade den upp, som nordanvinden snart knäckte. Den står nu i vas i hallen och sprider sin väldoft när jag kommer hem.
Kram till dig!
Birgitta

Vardag och flärd sa...

En tufsig trädgård är vackert, jag gillar inte trädgårdar med spikraka linjer, plantor med exakt rätt avstånd och inte ett ogräs. Nej vilt och vackert ska det vara!
Ha det fint!
Kramar Eva

lisashus sa...

Ja du, tala om vildvuxen trädgård! Det har jag på torpet nu, trots att gräset är klippt, men den sväller lite här och där av oklippt gräs! Jag kallar min trädgård för "poetisk" det låter liksom mera förlåtande! :)
Nåväl, du har ju fått både pioner och prästkragar! Jag tycker gott man kan spara ut vissa delar av gräset där det växer vilda blommor!
Vilka vackra blåklockor!
Nej, någon riktig sommarvärme är det inte ännu! Växthus - ack, ja! :)
Kram
Lisa

Huset bakom lindarna sa...

Så härliga bilder!
Härligt med vilda blommor i trädgården!
Finas mammis

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Så nydelige blomster du har i hagen din ! Ja Prestekrager er fine ! Jeg har en stor bukett av de på kjøkkenbordet mitt . Det lille drivhuset ditt er så sjarmerende med rust , det ser å gammelt og fint ut ! Jeg savner veldig drivhuset mitt , men håper at jeg får et nytt til neste år , i alle fall.Det er som en egen verden inne i et drivhus synes jeg . Ønsker deg en fin kveld videre ! Klem

Meta sa...

Det är skönt med en trädgård som är lite rufsig, naturen sköter det så lätt själv. jag njuter när det är lite så, tyvärr är min lott lite för liten för att ha det så.
Önskar dig en skön fredag
Kram Meta

Marie maräng sa...

Härligt med tufsiga trädgårdar tycker jag!

Så härligt att ha både prästkrage och blåklocka så nära!

Tack för titten hos mig och hälsning om min dotter :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

HWIT BLOGG sa...

Vem gillar inte tufsiga trädgårdar?
Det är charmig det!
Underbara bilder...
Varm kram,
Titti

Eva sa...

Just nu har naturen gjort det så fint i trädgårdarna, att det inte behövs så mycket trädgårdspyssel - så skönt, tycker jag i år!
Hos oss blommar också mängder av prästkragar i år.
Ha en skön helg!
Kram