lördag 27 oktober 2012

Jag har fått korgen!



Den gamla korgen har äntligen kommit! Handtagen, stängningsanordningen, färgen, ja allt är så fint!


Lycka att få känna på de slitna handtagen i skinn och få fylla korgen med något vackert.


När jag skulle lägga in mina fina gamla spetsar fann jag också mina första trevande försök att spinna lin. Det var svårt, mycket svårare än jag trodde. 


Både den fina korgen och julboken Christmas, Vintage by Nina, har jag köpt från Suedeco.
Så mycket vackert det finns att se i den, texten lämnar jag så länge.

Idag tror jag solen lyser på de flesta av oss, vilken lycka! Trevlig Helg!

Kramar /Cia


16 kommentarer:

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ojj så fin kurv , den var koselig ! Du setter ting så fint i sammen , så det ser så koselig ut . Har virkelig du spunnet garn av lin ?! Så fint det så ut ! Jeg tenkte lære meg å spinne garn av ulla fra sauene mine ,men det er visst dårlig med noe kurs på sånt.Her skinner også sola i dag , fra en klar blå himmel. Bare å nyte for i morgen kommer vinteren. Klem klem fra Sidsel.

Stina sa...

Det var en fin korg du gumman.:-) Kram Stina

Fågel Blå sa...

Åhh denna korgen kikade jag också på!!!
Sååååååååååååååå fin!
Boken har jag också fått hem i brevlådan igår!
Har inte hunnit titta i den änn,
men ska!!!!
Ler!
Önskar dej en fin Helg
kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Korgen är jättefin, du är bra på och hitta gamla saker som är annorlunda och vackra. Boken ska jag köpa också.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Korgen är super!!
Ha nu en riktigt trevlig lördagskväll
Kram
AC

Chokladvillan 1910 sa...

Hujeda mig vilken fin korg !!!! Kärlek vid första ögonkastet ! <3
Jag är bra nyfiken på boken oxå...
Ha en härlig helg !
Kram Anki

Cat sa...

Så läcker korg!! Den går att fylla med massor av fint.
Ha de gott. Kram, Catarina

Tina sa...

Läcker korg, färgen är underbar!

Trevlig helg

Solstrimmor sa...

Så fin, som ett smycke! Den är ovanlig, har inte sett den sorten tidigare. Grattis till ett avundsvärt köp:)

Hoppas du får en lugn och skön lördagkväll... med sänkta axlar!

Kramar Eva-Mari

Fia sa...

Finfin korg, o boken verkar superinspirerande ♥ Jag väntar på mitt exemplar också...;)
Ha en härlig kväll!
Kram fia

Vardag och flärd sa...

Du lyckas nosa upp så många härliga saker! Korgen är så fin!
Kram Eva

Jenny sa...

Vilken härlig korg!

Kram,
Jenny

Anonym sa...

Åhh vad jag gillar dina bilder och din blogg, känner mig hemma och vill flytta in i bilderna:)
Skorpan

Katta sa...

Åhhh så fin korg!! Kram Katta

Tinas bo sa...

Vilken underbar korg!
Såå vacker.. :)

Kram Tina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Hej fina! Vilken underbar korg!!! det blir en titt in till suedeco direkt.....ha en fin vecka kram från Maja