lördag 1 februari 2014

Skvallerspegel.



Äntligen har jag fått tag på en skvallerspegel! Senare ska den monteras på utsidan av fönstret så att jag inifrån har full uppsikt över grinden och gården.
Nu ligger den på köksbordet för rengöring med en helt annan vy.























Den här veckan har det mest varit jobb och snöskottning, nu är jag lite trött på det. Äntligen en ny månad och våren börjar närma sig!
Katten är bara ute microstunder och med tanke på kattlådan trodde jag hon gjorde alla behoven där.

Idag fick jag se henne genom köksfönstret! Vilken stil hon har när allt är klart!


En annan spegel från SUEDECO hänger under min gamla favorithylla. Såg förresten att Suedeco har 30% rea under februari på lampor, soppterriner och såskannor!

Önskar er en fortsatt fin helg!
Själv ska jag försöka vara ute så mycket som möjligt för att hämta lite energi.



20 kommentarer:

lisashus sa...

Så fint med en skvallerspegel och vilken läcker bild du fick till i spegeln!

Ja, katter är roliga att iaktta! :)

Oj, så snygg den hyllan/spegeln var från Suedeco! Tack för tipset!

Himla trist väder är det - just nu är det på nollan här och all denna evinnerliga snö. Skönt att slippa skotta numera, men jag lär få göra det på torpet om jag ska kunna komma in där!

Ha en fortsatt fin lördag!
kram
Lisa

Meta sa...

En sån spegel har jag önskat mig lääänge, men jag vet inte vad jag skall sätta den nu när vi bor i lägenhet och på kolonin gör den heller ingen nytta.
Härlig katt du har!!!
Hoppas dagen gett dig massor med energi.
Ha en fin kväll
Kram Meta

Fågel Blå sa...

Härliga bilder från dej,så fin spegel, jag har handlat mycket av Suedeco både i Butiken och på Nätet, dom har mycket fina saker,
Skojsiga bilder på din katt!
Önskar dej en fin Lördagkväll
Kramar Kathrine

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken fin skvallerspegel, den blir bra för dig för att hålla uppsikt. När jag ser din skvallerspegel tänker jag på gamla stadsdelar där det ofta finns sådana speglar på de gamla husen. Fin hylla har du också, och ja...det finns mycket fint hos Suedeco. Det var där jag köpte fäktningshjälmen som jag är så förtjust i.
Ha en fin lördagskväll och en skön söndag!
Kram,
Regina

suedecoration sa...

Festliga bilder på din katt och så roligt att få se den 3-delade spegeln på plats. Den passade ju perfekt under den fina hyllan!Tack snälla Cia för den reklamen!
Kram från Agneta & Lionel

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ahaaa et sladrespeil du , så kjekt ! Ja katten har en flott dostil det må jeg si , hihi. Her har jeg tre katter som går inne på do for tiden , jeg holder jo de to som bare stikker av inne i fengsel. Det er grusomt for det lukter kattemøkk og jeg plukker og kaster i do mange ganger om dagen . Æsj , sier jeg bare !!! Her er det masse snø , men i morgen og hele neste uke er det meldt varmegrader og regn , og det synes jeg er verre enn verst , det kommer til å bli superglatt ute . Da vil jeg bare ønske deg en riktig god natt og en fin dag i morgen ! Klem klem

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken bra spegel, bägge är jättefina. Ska kika in till Suedeco.
Idag har vi plusgrader här, lite ljummet regn skulle vara bra för och få bort lite snö.
Kramar/AM

Unknown sa...

Bra ide,det där med skvallerspel! Man vill ju ha lite koll.
Så renlig och duktig hon är din vackra katt!
Mina pojkar har också ett utedass som de gärna använder om det inte är alltför många minusgrader.
kram och ha en bra söndag!

LantlivsAnette sa...

Men åååhhh har du fått tag i en skvaller spegel, jag har alltid velat ha en sån, kanske det dyker upp en åt mig med snart ! Tycker de är så himla fina.
Ha nu en fin Söndag
Kraaam Anette
P.s rolig katt du har !! Vår katt går inte heller ut så mycket på vintern, hon sitter mest i fönstret och längtar efter sommaren...

diana sa...

Hej

Godt at se at dine kat vil ud i sneen min lille hund er ikke så glad for alle den sne og helt sikker ikke alt det salt de spreder ud over alle fortove.
Ha en rigtig god søndag !!
kram Diana

Vit Hortensia sa...

Energi kan man verkligen behöva fylla på med nu! Tog en långpromenad med taxen och blev blöt om fötterna i slasket, men jag fick frisk luft och det ljus som ändå fanns trots gråmulen himmel.
Jätte skönt är det att januari nu har passerat och vi är inne i årets kortaste månad :)
Ha det så bra!
Kram
Birgitta

Rost och rädisor sa...

Jättefin skvallerspegel! En sån skulle jag själv vilja ha så jag kan se vilka som kommer och går på tomten för här är det mycket trafik.

Kissen snyggt fångad! Visst är det goast att bara vara inne. Det tycker i alla fall våra kelgrisar.

Önskar dig en fin kväll

Vit Hortensia sa...

Svar på din fråga Cia: Jag fick en Canon EOS 700D med dubbla objektiv av maken och barnen när jag fyllde år förra året. Min första kommentar när jag öppnade det stora paketet var OJ!…och i magen sa det Oj, Oj. Det första Ojet var förvåning, det andra Oj,ojet var en ångestfylld känsla!

Jag har länge haft en önskan om att kunna ta finare bilder och då framför allt bättre detaljbilder. Min lilla Canon kamera som jag alltid bär med mig är väldigt bra och enkel, men ibland blir jag frustrerad när jag ska ta makrobilder och den har svårt att fokusera på just den detalj som jag vill ha skarp.
Den ångestladdade känslan kom av att jag vet att jag är urdålig på att lära mig tekniska saker och den här nya kameran har såååå många finesser så jag blev alldeles matt när jag tittade på demo CD:n!
Jag lovade mig själv att börja fota på auto tills jag känner att jag behärskar själva kameran och sedan utöka en liten bit i taget, men jag måste verkligen ta mig själv i örat för att ens plocka fram den där fina kameran och det är så synd!
Borde anmäla mig till en fotokurs men gillar inte att göra saker på kommando, vill helst göra det spontant när lusten faller på. Så jag väntar på att den där lusten ska ramla ner i huvudet på mig :)

Säkert är det här en av anledningarna till att jag dras till alla bloggar som visar fina bilder…precis som du gör Cia. Dina bilder har både känsla och djup och min önskan är att någon gång lära mig att fota på samma sätt!

Stor KRAM till dig!
Birgitta

Vardag och flärd sa...

Våra katter är inte ute långa stunder men nu är det töväder och då hoppas jag de vill vara ute lite mer.
Kul att du fått tag i en skvallerspegel! Jag har en på jobbet utanför fönstret, det är en sidospegel till en gammal bil, hihi.
Ha en fin vecka!
Kramar Eva

Monika sa...

Så söt katt! Kul att iakta dem så där lite i smyg :o)

Jättefina speglar båda två. Och hyllan! Det är en riktigt fullpoängare! Supersnygg!

Mys & Må!

kram
Monika

Monika sa...

Men SÅ GALET det är med kommentarerna! Först går det inte alls. Sen blir det hur många som helst av samma! Jaaa, jag säger då det! Riktigt "bort i tokmoset" med blogger ett tag nu! ;o)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej kära vän.
Vill bara kika in o säga hej :)
Underbar spegel och vackra bilder från ditt fantastiska hem!
Hoppas allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Min KuriÅsa Värld sa...

Det kan inte varit lätt att få tag på en skvallerspegel, men trägen vinner:) Underbar hylla också! Jag har handlat en hel del av Suedeco, alltid lika nöjd!
Kram Åsa

Frøken Anker sa...

Dejlige billeder. Og gadespejlet er jeg ret vild med. Det er bare super.

Hav en dejlig onsdag
Birgitte

HWIT BLOGG sa...

Åh så fin skvallerspegel, dom är verkligen inte lätta att få tag på nuförtiden! Ja speglar kan man aldrig få för många av, bara man slipper spegla sig själv i dom ha ha…
Ha en skön kväll!
Kram,
Titti