torsdag 21 februari 2013

Ett fint skåp väckte begäret.



Idag när en butik jag skulle besöka hade lunchstängt åkte jag istället till loppis. Vem har hört talas om loppis där man  stänger för att äta?


Där hittade jag ett skåp med ett fint gammalt fönster. Egentligen är jag inte alls är i behov av något skåp, men jag köpte det ändå!

























Astrid satt redan i ett annat skåp för att slippa undan katten. Men det här passar henne (inte katten)  mycket bättre för nu slipper hon samsas med annat, här inne får hon spela huvudrollen med sina 80 cm.

Konstigt hur det är med loppis, jag vet inte alltid vad jag behöver eller letar efter. Så när något fint dyker upp blir det plötsligt ett behov jag inte visste jag hade.

På söndag visar jag mer vad jag fick med mig hem. 

Ha det så bra!
Cia

20 kommentarer:

Mor Inger`s hus sa...

For et fint skap, og en vakker dukke :)

Anonym sa...

Det skåpet skulle jag också ha köpt rakt av.
Superfint!!!!
Ha det gott
Kram
AC

Vardag och flärd sa...

Ett perfekt Astrid-skåp! Behoven kommer oft smygande när man går på loppis!
Ha ett fint veckoslut, vännen!
Kram Eva

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där fick Astrid en egen lya, hon ser onekligen nöjd ut. Bra och ha henne skyddad från en lekfull katt.
Kramar
AnnaMaria

Amelie sa...

Skåpet ser underbart ut!!
Astrid var också en skönhet!
ha en trevlig helg!
Kram amelie

Chokladvillan 1910 sa...

Det är ju det som är grejen !!!!
Att bli överaskad ! Det är ju så kul att hitta något man blir störtförälskad i som man inte hade en aning om att man behövde... ;)
Superläckert blev det, som en häftig tavla !
Må så gott !
Kram Anki

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja du er det ikke rart med det der , plutselig ser man noe som man bare mååå ha!Du verden er Astrid virkelig 80 cm .... hm ganske høy dame da .God kveld til deg ! Klem klem

Goa sa...

Men underbara du, så vackert! Skåpet är nog gjort för Astrid, love it!

Åh, vad jag trivs att tassa härinne hos dig! TACK!

Kram i dagen och en härlig helg till dig

LantlivsAnette sa...

Nämen ooohhh vilket fint skåp..förstår att du köpte det !!
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Här är gudagott att vara ! sa...

Ha,ha,jag känner igen mej när det gäller loppisar !
- Tänk att det så ofta finns något där som man inte vet att man absolut behöver ;)
- Att din vackra primadonna nu fick ett vackert skåp att visa upp sej i, är ju inte mer än rätt....
- Men det känns som hon bär en sorg inom sej...Hennes älskade fästman är försvunnen sedan länge, och hon längtar så att dom ska få återförenas.- Tänk vilken lycka om du skulle hitta honom !
Varmaste kramar från Anneli

Fågel Blå sa...

Ohhhhhhhhhhhhh så fint skåp det gjorde du rätt i att du köpte det!
Och nu har damen fått en fin plats att vara på,
så inte kisse kan riva sönder henne.
Fniss!
Vilken busig katt du har, är alla katter så där busiga!!
Thiiii!
Tur att jag inte har nån misse!
mannen är allergisk!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Annas röda stol sa...

Så fint!! Det är ju som gjort för Astrid, hon sitter ju alldeles galant där :) Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Superfint skåp!
Tänkte faktiskt gör ett liknande! Vi har så mycke gamla fönster....
Har just satt upp ett som vi gjort av två mindre rutor!
Trevlig helg.
Kram Agnetha

Norr om Köpenhamn sa...

Ett skåp mer gör väl inget...hihi! Vi kan bara inte låta bli. Man blir förälskad och då finns inget annat att göra än att köpa ;o)
Jättefint är det i alla fall!
Önskar dig en skön helg!
Kram
Ulrika

n o r d i n g å r d e n sa...

Ett vackert skåp! Och Astrid, vilken skönhet, hon skulle bott här, nu när jag försöker få lite 20-30-talsskänsla i mitt sovrum...

Lunchstängt, jag fattar inte det fenomnet såvida man är helt själv med ständig kö, så har jag jobbat, och då MSÅTE man kunna gå undan en halvtimme men annars har jag ätit mackor,frukt vad som enkla luncher när tillfälle ges,bakom draperiet, de borde väl vilja få in så mycket pengar som möjligt!? Jag retar mej lite på detta för jag bor intill ett samhälle där var o varannan butik har OLIKA lunchstängda tider och de är minst TVÅ i var butik, varför måste de äta samtidigt!!?? Märkligt oekonomiskt fenomen...folk skippar den byn och handlar i stan i stället, det blir summan av kardemumman- tur du hittade en loppis!!! :);mari.

Vardag och flärd sa...

Ja, Julia föredrar definitivt verktygslådan fram en Tilda!
Jag hoppas du får en riktigt fin helg, vännen!
Kram Eva

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilket underbart skåp och vilken underbar Astrid! Du har så fina saker så man blir helt gaalen och jag hade också nästan dött om jag sett det där fina skåpet! Kul att det fick bo hos dig!

Ha en fin lördag!

Kram
Petronella

Unknown sa...

Skulle själv omedelbart ha förstått att just det där skåpet har jag behövt länge utan att veta om det!
Tänk att Astrid är så pass lång, det trodde jag inte. Hon gör sig verkligen bra i sin nya lägenhet!
Njut av ledigheten!

Meta sa...

vad fint det är och skönt för docka att få ett eget hus att bo i.
Ha en fin helg
Kram Meta

hagagården sa...

Vilket underbart skåp du har fått tag på!!!!!!!!!!!!!!
Kramar
Ninni