söndag 4 januari 2015

Snart vardag igen.


En liten men betydelsefull förändring, ser ni överljuset? Nu ska jag leta på gammalt glas för något annat vill jag inte ha.Och så är dörrlisterna grundmålade men dörrarna får vänta till sommaren.


En skafferidörr är skrapad, vilket jobb! Men jag hade tur då det endast var två lager färg, den blanka och blå färgen verkade vara servalack.Om pardörrarna inte stått alldeles intill en annan dörr kanske de hade fått vara så här utan färg. Men, nu blir de vita som de övriga dörrarna.
I morgon är det vardag igen, på min lista står det bilbesiktning. 
God fortsättning på det nya året!


18 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Jaa visst är det skönt att det snart är vardag igen...men först trettondags afton...då blir det bubbel hos oss och lite mys med familjen ;))
Ha det gott!
Kramis bia

lisashus sa...

Så underbart vackert det är med gamla dörrar och fönster också! Särskilt om glaset är munblåst, så jag förstår dej här!

Dina skafferidörrar kommer att bli ljuvliga!
Vardag imorron? Inte för mej - jag ska på bal! :)

Hoppas att besiktningen går som den ska! Ha en fin trettonhelg!
kram
Lisa

Cat sa...

Det ska bli så spännande att se när du får färg och glas i dina vackra fönster och dörrar.
Skafferiet är jag riktigt nyfiken på ;-)
Ha de gott. Kram, Cat

Här är gudagott att vara ! sa...

Heja vad duktig du har varit !
Att skrapa bort färg kan vara ett tufft jobb och tålamodsprövande.
Gissar att du använder en värmepistol eller en speedheater ?!
Överljuset ovanför dörrarna ut till din veranda blev kronan på verket !
Så vackert, och att få ett extra ljusinsläpp är alltid en bonus.
När vi flyttade hit till vårt hus upptäckte vi en skattgömma....30 stycken munblåsta glasrutor i en låda som nog aldrig är använda !
Antalet har genom åren minskat när vi bytt ut några fönsterrutor, och det är ju himla bra att ha ett lager att hämta ur.
Lycka till med alla dina projekt !
Kram / Anneli

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Dom gamla pardörrarna är så vackra, och dina skafferidörrar kommer bli fina i vitt. Tror jag skymtar en löpare jag känner igen också.
Kramar/AM

Vardag och flärd sa...

Klart att det ska vara gammalt glas, hur skulle det se ut annars!?´
Vilket jobb att skrapa all färg, men du är grundlig och noggrann.
Ja, vardag igen men jag har semester imorgon och då blir det besök i mataffären och sedan lång skogspromenad med vänner.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hverdag igjen ja , synes det føles som at det er hverdag bestandig jeg .De små vinduene er vakkre , eller overlyset som du sier . Jeg elsker sånne gammle dører med så fine detaljer ! Ja jeg vet , det er grusomt mye jobb å skrape ned gammle ting , jeg har trappen friskt i minne her i huset . Ønsker deg en fin ny uke og får håpe at bilen er bra ! Klem

Eva sa...

God fortsättning!
Oj, vilket jobb att skrapa den dörren!!! Så fint det kommer att bli, men förstår att du tycker den kunde få vara trävit om inte de andra vore målade.
Ja, nu är det snart vardag, och efter den här ledigheten kännns det nästan lite spännande med vardag igen! Konstigt!!!
Lycka till med bilbesiktningen! Kram Eva

Erikslundsliv sa...

Oj, vad du jobbar och sliter! Jag skrapade gamla pardörrar i somras och det är ju ingen lek precis. Men fint blir det! Gammalt glas är ju helt klart vackrare och än går det ju att få tag på som tur är. Lycka till med ditt dörrprojekt!
Kram, Ann

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad vackert..jag älskar ju gamla pardörrar..såå himlans fint du har det, ska bli kul att få följa din skafferi byggnad ! Ha det gott
Kraaam Anette

Vit Hortensia sa...

Bilbesiktning är inte kul, inte att skrapa bort gammal färg heller, men att veta att bilen gått igenom besiktningen och att få det fint hemma är roligt! Väl värt allt besvär i slutänden och det blir sååååå fint hos dig :)
KRAM
Birgitta

Annas röda stol sa...

Wow så fina dörrar!!Ha en bra dag och lycka till med bilen :) Kram Anna

Fågel Blå sa...

Åhhhh vad du är duktig skrapa bort färg är inte min starka sida,
så fint du kommer få det, hoppas du visar bilder!
En Fin Trettondagsafton önskar jag dej!
Kramar Kathrine

Snäckskalsdalen. sa...

Dörrarna är fantastiska! Men har du inte provat med varmluft, jag tycker det är suveränt bra och jag har hittills inte bränt träet när jag gjort det. Jag tycker ju att trärent är så fint, men att måla så att det blir som det runt om är ju fantastiskt fint!
Agneta kram

Bitte sa...

Hej och God Fortsättning på det nya året! Vilka vackra pardörrar du har där och överljuset blir som juvelen i kronan. Dina skafferidörrar är så vackra också, vilket jobb du har gjort med att skrapa bort färgen!

Önskar dig en fin trettondag och en bra fortsättning på veckan!

Många kramar
Bitte

Meta sa...

Har man hus finns det alltid nåt att göra. Det bli jättefint när det blir färdigt och ibland är resan till slutet nästan roligare än resultatet.
Ha ett fint år
Kram Meta

Anna Stenberg sa...

Härliga bilder! God fortsättning på nya året! Kram Anna

Maria sa...

Vackra och härliga dörrar. Och en vardag som kommmer smygande. Känns skönt tycker jag.
Önskar dig nu ett fint 2015.
Kram från Maria