söndag 15 maj 2016

Ni är allt bra goa!


Nu var det länge sedan... jag tog helt enkelt tog slut. 
Det blev sommar och kakelugnen fick svalna, inte så många tända stearinljus i huset heller. Och äggen i urnorna blev ersatta med penséer.


I förrgår återvände våren med aprilväder och blötsnö. Jag vaknade upp till detta elände och dessutom strömavbrott.
Men nu värmer solen både mig och penséerna igen!


Är så glad och tacksam över era kommentarer i förra inlägget, varmt tack!
Jag ville visa min uppskattning och kom på att jag skulle göra en utlottning, utan att ni visste om det!
22 små lappar och sedan en dragning. Och priset då? Att få dela med mig med en bit av det antika linnet. 

Och vinnaren blev; 
Vit Hortensia, grattis Birgitta!

Kram till er alla!



14 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Ja det var länge sedan....kul att du är tillbaka ;))
Hoppas du har det bra i solen....vi har sol och 14 grader idag, ganska bra med andra ord...men vi har haft 24 grader för någon vecka sedan, då det var varmt i hela landet ;))
Nu ska vi äta hämtpizza så jag säger hej då !!
Bia

Vit Hortensia sa...

OJ....så oväntat....och roligt, TACK Cia!! Det finns nog inget vackrare tyg än lintyg och vilken lycka att få ett gammalt tyg som säkert är handvävt. Det kommer jag inte att sätta saxen i förrän jag helt säkert vet vad jag vill använda det till!
Symaskinen har fått jobba även i helgen då blivande svärdottern och jag sydde draperier av tjockt naturellt lintyg till deras walk in closet. Blev så himla bra och hon var så nöjd med resultatet att hon bara satt på sängen och beundrade det hela :)
Vädret tvärvänder verkligen från varma sydliga vindar till iskalla nordliga och man skulle helst vilja plocka fram mössa och vantar igen, men hellre fryser jag en stund än sätter på mig vinterkläderna. Nu är det vår.....om än en lite kall vår just nu :)
Varm kram till dig!
Birgitta

Vardag och flärd sa...

Du är också go! Och grattis till Vit hortensia!
Vi fick sommarvärme en kort tid men nu är det som vanligt igen, jag fryser. Tar en joggingtur emellanåt för att få upp värmen.
Hoppas du snart får lite ledighet och du ska vara rädd om dig, vännen! Bloggen kan vänta även om jag saknar dina inlägg.
Kramar Eva

Solstrimmor sa...

Så roligt att du är på banan igen! Snart har du lov och förhoppningsvis kan du vila då. Det är ett slitsamt yrke du har och om man sen engagerar sig extra mycket kan det bli... för mycket!

Vilken rolig dold utlottning! Kanske något att ta efter när man vill glädja sina bloggvänner... Grattis till Vit Hortensia som får den synnerligt frikostiga vinsten. Tror den hamnade hos rätt person också!

Ta hand om dig!
Kramar från Eva-Mari

Erikslundsliv sa...

Men hej igen fina Cia! Kul att du är tillbaka! Skönt ändå att ta en paus när orken tryter, det behöver man ibland.
Dina urnor är jag så avis på, de är underbara!
Fina bilder hos dig som alltid, och soffan är väldigt lik min!
Ha det gott, snart sommarlov!
Kram, Ann

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Ja det var lenge siden ! Lintøy er så flott , så Hortensiaen var heldig som vant . Koselige bilder du har og den urnen er så fiiin ! Snø nå , fysj a meg ! Nå venter jeg bare på at varmen skal komme litt mer tilbake her , for vinden er sur og kald, selv her på svenskegården . Jeg vet ikke helt om dere har andre Pinsedag som helligdag her i Sverige ? Ønsker deg en fin dag og en god ny uke ! Klem

Meta sa...

Ibland fundera jag vart tog hon vägen men så där lika snabbt dyker du upp igen så kul och påhittig är du med Grattis till vinnaren.
Hoppas att det blir fint igen för det här rusket tycker jag vi hade nog av i förra året.
Ha det gott och njut ditt vackra hus
Kram Meta

Hanna sa...

fina bilder
Ha en fin helg!
Hanna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Underbara bilder :)
Hoppas du har en mysig kväll och att allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar vinnaren till det fina tyget, sånt växer inte på träd!
Så fint du planterat i dina fina urnor!
Hoppas våren/försommaren går varsamt fram med dig!
Agneta kram

Hajan sa...

Oj,Oj så tråkigt det lät då. Men nu har det ju blivit lite bättre väder i alla fall.
Jag trodde du blivit sjuk, det är många som bara har tröttnat att blogga. Jag går runt ibland och skriver lite här och där.
Så plötsligt händer det, man får en liten hälsning som värmer så gott
ha en bra dag önskar Hajan

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hoppas allt är bra med dig och att du har en fin kväll.
Stor varm kram
Jessica

Sylvia sa...

Hoppas att du har det okej och tar hand om dig.
Kram

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Hei hei ! Hvor blir det av deg ? Klem